08:42 / 09.02.2021.

Autor: Studio 4/HRT/D.D.

"Kada se traže potpore, sajmovi u njima nisu ni spomenuti"

Pandemija i sajamska industrija u RH

Pandemija i sajamska industrija u RH

Foto: Studio 4 / HRT

"U medijima se priča o zahtjevima da se otvaraju ugostiteljski objekti i teretane, ali nitko ne priča o sajmovima. Kada se traže potpore, sajmovi u njima nisu ni spomenuti", kaže Miroslav Filipčić, predsjednik Udruge sajmova i HTV-ovoj emisiji Studio 4 priča o trenutačnoj situaciji i budućnosti sajamske industrije u Hrvatskoj.

U lipnju prošle godine na Međunarodnoj konferenciji sajamske industrije rečeno je kako je to budućnost zagrebačke i hrvatske kongresne ponude.

Tada je najavljena realizacija projekta Zagreb city, koji je značio novu i kvalitetniju sajamsku strukturu s golemim kongresnim centrom. Sada, zbog pandemije covida ta industrija doživjela je potpuni kolaps, a spomenuti planovi ostali su u domeni znanstvene fantastike.

- O brojkama je teško razgovarati, sve je otkazano. Svi sajmovi u Hrvatskoj zatvoreni su 17. ožujka, sredinom svibnja dozvoljena je mogućnost sajmova, da bi se opet 7. studenog prošle godine sve zatvorilo i tako ostaje do danas, kaže Miroslav Filipčić, predsjednik Udruge sajmova.

Objašnjava kako su svi vezani uz sajamsku industriju pogođeni, jer kako bi se organizirao jedan, prethodno su potrebni mjeseci rada i organizacije.

- Nakon ponovnog otvaranja u svibnju nije bilo vremena da se u Zagrebu nešto ozbiljnije organizira. O sajmovima ne ovise samo organizatori, nego i puno firmi, obrta i OPG-ova, dodaje Filipčić.


U Hrvatskoj godišnje ima oko 500 sajmova, koji zapošljavaju nekoliko tisuća ljudi.

- U medijima se priča o zahtjevima da se otvaraju ugostiteljski objekti, o zahtjevima da se otvore teretane, ali nitko ne priča o sajmovima. Kada se traže neke potpore, sajmovi u njima nisu ni spomenuti. Ako se ovo ovako nastavi, to će biti kolaps sajamske industrije u Hrvatskoj, upozorava Miroslav Filipčić.

Na pitanje je li moguće održati virtualne sajmove i prodaju prebaciti online kao jeftiniju alternativu, Filipčić kaže kako to nije dostatna zamjena te da interes za sajmove u Hrvatskoj nije u opadanju. 

- Direktni kontakti su presudni. Možete nešto nabaviti online, ali ljudi ako nešto ne vide, ako ne obiđu ponudu - ne reagiraju, pojašnjava predsjednik Udruge sajmova.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!