18:15 / 19.10.2020.

Autor: Dijana Kovaček/T.V./Dnevnik/HRT

Ključ uspjeha Altproa - specijalizacija, znanje, prilagodljivost

-

-

Foto: - / -

Konkurencija je velika, a ključ uspjeha su specijalizacija, znanje, prilagodljivost - i iznimno važni nastupi na sajmovima, pogotovo onom u Berlinu.
Hrvatski je izvoz u prvih šest mjeseci pao za 6,8%, te je iznosio gotovo 7 milijardi eura, što, s obzirom na pandemiju, i nije tako loše. I dok smo prije koronakrize najviše izvozili u Italiju, sada je naše vodeće izvozno tržište Njemačka. Slijede Italija i Slovenija. Samo manji dio izvoznika kao svoje primarno izvozno tržište ima daleke zemlje, poput Indije ili Kine. Jedna od takvih tvrtki je Altpro, koja je nedavno potpisala ugovor sa željeznicama u Indiji, vrijedan 40 milijuna eura.

Smjer, brzina, pozicija vlaka - sve to dojavljuju brojači osovina. U tvrtki Altpro izvoze ih u 50 zemalja, odnedavno i u Indiju, i to nakon 15 godina priprema.

- Potpisali smo ugovor o lokalizaciji proizvodnje kroz 7 godina, i ustvari dobili indijsko čitavo tržište za naš udarni proizvod brojača osovina, rekao je Zvonimir Viduka, direktor Altproa.

Hrvatski tigar, kako su tu tvrtku nazvali u Indoneziji, vodeći je naš izvoznik u daleku Aziju.

- Indija je sad najnoviji dodatak tom triju najuspješnijih naših izvoznih zemalja. U Indoneziju smo već 8 godina najuspješniji hrvatski izvoznik, a u Kini smo prije par godina pronalaskom lokalnog tehnološkog partnera počeli raditi značajnije poslove, kaže Tin Viduka, voditelj marketinga Altproa.

Konkurencija je velika, a ključ uspjeha su specijalizacija, znanje, prilagodljivost - i iznimno važni nastupi na sajmovima, pogotovo onom u Berlinu.

- Mi smo pokretač, a Komora je organizirala prvo izlaganje svih hrvatskih tvrtki i željeznica u Berlinu i to je bio izlazak na svjetsko prvenstvo i tog trenutka vas snimi tržište i vi onda imate problem - dođe vam 50-tak indijskih tvrtki i s vama razgovaraju, objašnjava Zvonimir Viduka. 

Na Bliskom i Dalekom istoku iznimno je važno imati podršku države i institucija poput Gospodarske komore - u posljednje vrijeme kritizirane zbog obvezne članarine.

- Kada se pojave tvrtke i kada ih vodi Hrvatska gospodarska komora onda je otvoren put i prema ministarstvima i velikim državnim tvrtkama, a ukoliko dolazite sami gotovo je nemoguće doći u poziciju da razgovarate o poslu, rekao je Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

A posao u Altprou opet se ubrzao. Nakon usporavanja proljetos zbog koronavirusa, do kraja godine mogli bi, kažu, čak i premašiti rekordne prošlogodišnje rezultate. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!