U središnjem Dnevniku HTV-a gostovao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić. Poručio je da rezultati u 2022. govore da bi mogli praktično dostići rekordnu 2019. godinu. Vjeruje da su se hrvatski turistički djelatnici dobro spremili za sezonu, da radne snage neće nedostajati te poručuje da je poskupljenje usluga zbog globalne situacije - neminovno.
U prvih pet mjeseci imamo fiskaliziranih računa koji za 155% premašuju prošlu godinu i za 17% rekordnu 2019. godinu. Što je najviše utjecalo na to?
- To je posljedica povratka i normalizacije putovanja globalno. Mi u Hrvatskoj bilježimo 340 tisuća turista, na razini smo 2019., kada gledamo ovih nekoliko dana lipnja. U prvih pet mjeseci ostvarili smo nekih 89% noćenja što je u skladu s ciljevima za ovu godinu, ističe Staničić.
Na temelju dosadašnjih rezervacija, čini se da bi mogao biti ostvaren odličan turistički rezultat.
- Kontinuirano radimo na promociji Hrvatske. Hrvatska je jedna od najpoželjnijih destinacija na nama važnim tržištima. Povratne informacije turističkog sektora o rezervacijama su iznimno optimistične, od segmenta hotelijera, kampova, privatnih iznajmljivača. Podaci s tržišta idu tome u prilog, potvrđuju da je Hrvatska jedna od najpoželjnijih destinacija. Vjerujem da ćemo ostvariti cilj od 90% u odnosu na 2019., a financijski cilj, vjerujem da će tu brojku i premašiti, kaže Staničić.
No postavlja se pitanje radne snage. Pojavile su se informacije da se ugostitelji žale jer neki konobari traže i 20 tisuća kuna plaće.
- Turistički sektor osjeća nedostatak radne snage te sektori koji su s njime povezani. Ujedno je to i globalni problem. Treba osmisliti sveobuhvatan paket koji će biti temeljen na konkretnim dugoročnim mjerama putem kojih će se problem rješavati u budućnosti. Hrvatski turistički djelatnici vjerujem da su se dobro pripremili, dodaje.
Ove se godine očekuje snažan rast cijena na obali. To će nam s jedne strane dovesti turiste dubljeg džepa koje priželjkujemo, ali hoće li to istodobno učiniti Hrvatsku preskupom za domaće goste?
- Stalno naglašavamo da Hrvatska treba ići putem kvalitete te pružiti vrijednost za novac. U nautici primjerice dolazi do promjene same strukture gostiju. Trebamo biti u politici cijena konkurentni i umjereni. Povećanje je neizbježno zbog porasta cijene energenata i ostalih inputa koji utječu na konačnu cijenu naših usluga.
U tijeku je i natječaj za direktora Hrvatske turističke zajednice.
- Svi koji me znaju, znaju da sam cijeli život u turizmu, moj je životni poziv i ljubav upravo turizam. Hoću li se javiti na natječaj? Razmislit ću pa ću donijeti odluku, zaključuje na kraju razgovora u središnjem Dnevniku.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!