Vedrana Likan i Željko Kardum
Foto: HTV / HRT
Turizam je uzdanica i nada hrvatskog gospodarstva. Mi ćemo vam pokazati drugu stranu državnog optimizma. I objasniti zašto statistike stvaraju privid da se s približavanjem Euru i Schengenu sve riješilo, a investitori i developeri su i dalje nezadovoljni. Mediji će vam tvrditi da je sezona sjajno počela. Pokazivat će vam prošlogodišnje grafove i brojke koji dokazuju da smo odabrana destinacija i da nas stranci vole više od svih ostalih. I pažljivo sakriti činjenicu da su hotelijeri dizanjem cijena nadoknađivali manjak gostiju. I da su kronični problemi su ostali isti. A ove godine u arenu se vraća mediteranska konkurencija. Gdje smo na investicijskoj karti poželjnog?
Hrvatska sve više privlači bogate goste
Vedrana Likan, direktorica tvrtke Colliers Hrvatska kazala je u HTV-ovoj emisiji "Studio 4" kako je strategija Hrvatske što se tiče turizma dobra i kako ta strategija po prvi put dobiva svoj lik.
- Uslijed COVID krize i sada ekonomske krize, što ciljano, što s razlogom, što stihijski zato što investicijsko tržište na te podražaje upravo dobro reagira, Hrvatska istinski, što se pokazalo i prošle godine, a i ove godine u predsezoni, privlači sve više gostiju, kako mi kažemo, koji su dubljeg džepa i oni u Hrvatskoj gledaju kvalitetniji odmor s dodatnom sadržajima, poručila je Likan.
Hrvatska ima prekrasnu obalu, uspjela se očuvati od prevelike betonizacije, te se događa prelazak objekata s dvije ili tri zvjezdice u one s četiri ili pet zvjezdica.
Potražnja koja se bilježi upravo ide u tom smjeru.
Strani investitori počeli su kupovati nekretnine
Prošla godina za Hrvatsku je bila daleko najbolja turistička sezona u odnosu na druge mediteranske zemlje. Ove godine trendovi su također izvrsni, no imamo veliku konkurenciju u Španjolskoj, Italiji, ali ne zaboravimo i Crnu Goru.
Strani investitori počeli su kupovati nekretnine u Hrvatskoj. Kuće za odmor postaju atraktivna investicija.
Turistička sezona se produžuje, stoga se Resorti moraju tome prilagoditi.
Hrvatska ima samo petnaestak posto hotelskog smještaja, sve ostalu su kampovi ili obiteljski smještaji.
S vrememom će privatni smještaj gubiti na snazi, dok će hotelski smještaj dobivati na toj snazi.
Hrvatska će 2024. godine biti na karti svakog europskog putnika.
Cijeli razgovor pogledajte u nastavku:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!