Nakon više od pet godina, Međunarodni sajam automobila u Ženevi ponovno je predstavio najnovije trendove u automobilskoj industriji. Dominirala su električna, a ne luksuzna vozila kineskih i europskih proizvođača. Europska automobilska industrija pokušava smanjiti troškove i tržištu ponuditi pristupačnija, recenzirana električna vozila kako bi se suprotstavila dolasku jeftinijih kineskih modela. No, tu utakmicu zasad - nisu dobili.
Francuski proizvođač automobila na sajmu u Ženevi predstavio je svoj novi električni model vrijedan 30.000 eura. U prodaju ide u drugoj polovini godine.
- Ovo je 100% električni automobil koji je zaista tehnološki napredan, povezuje prošlost i pokazuje nam budućnost, objasnio je Laurence van der Acker, glavni dizajner tvrtke Renault.
Što je prije moguće, slijedit će malo jeftinija, ali i manje snažna verzija istog modela. Žele konkurirati jeftinijim kineskim proizvođačima koji svoje električne automobile plasiraju za istu pa i nižu cijenu. Kinezi su predstavili svoje novo električno SUV vozilo.
- Idemo na sajmove automobila diljem svijeta, a BYD je na svakom. Trenutačno su prisutni u gotovo svim segmentima automobilske industrije, a europski proizvođači vrlo su zabrinuti jer su BYD automobili postali mnogo bolji. Imaju kvalitetu i veliku prednost u cijeni, istaknuo je Mark Tisshaw, urednik časopisa Autocar.
Prošle godine Kina je postala vodeći izvoznik vozila na globalnoj razini, a njezina automobilska industrija ubrzano raste zahvaljujući i potporama kineske vlade. U posljednjem tromjesečju prošle godine BYD je prodao više električnih vozila od američke tvrtke Tesla.
- Europska automobilska industrija sada se na neki način suočava s Kinezima i spremaju se za ono što mnogi ljudi očekuju - da će biti snažan pritisak kineskih brendova. Kineski brendovi mogu iskoristiti svoje troškovne prednosti za razliku od europskih koji stvaraju proizvod u zemljama s visokim plaćama kao što su Njemačka i Francuska, rekao je Peter Sigal, urednik vijesti časopisa Automotive News Europe.
Prema novoj direktivi, od 2035. godine u Europskoj uniji novi automobili na dizel i benzin više se neće moći prodavati, nego isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija.
- Trenutačna cijena baterija čini električna vozila nedostupnima za mnoge europske kupce, posebno u zemljama istočne i južne Europe. Već vidimo da je stopa električnih vozila u tim zemljama vrlo niska. Dakle, pitanje je kako učiniti Europu ugljično neutralnom kada pola Europske unije nije u mogućnosti priuštiti si električna vozila, istaknuo je Peter Sigal, urednik vijesti časopisa Automotive News Europe.
Automobilski sajam u Ženevi održao se prvi put nakon pet godina zbog pandemije koronavirusa. Trendovi su se okrenuli prema električnim vozilima, a luksuzni modeli poput Ferrarija, Lamborghinija, Aston Martina ili Porschea ove su godine - izostali.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!