[ANKETA] Lojalnost hrvatskih kupaca njemačkim automobilima

03.09.2024.

08:15

Autor: T.V./HRT

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Foto: gd_project / Shutterstock

Iako su japanski automobili, prema nedavnom istraživanju Top Geara, osvojili vrh ljestvice najpouzdanijih rabljenih automobila za 2024. godinu, lojalnost hrvatskih kupaca njemačkim markama ostaje nepokolebljiva. 

Prema istraživanju koje je provela tvrtka carVertical, specijalizirana za automobilske podatke, hrvatski vozači i dalje najviše provjeravaju povijest rabljenih vozila marki Volkswagen, Audi i Škoda.

Audi A4

Audi A4

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock

Najviše provjeravani modeli automobila u Hrvatskoj u 2024.



U prvoj polovici 2024. godine, Volkswagen Golf bio je najprovjeravaniji rabljeni automobil na platformi carVertical, s udjelom od 6,7% svih provjera. Slijede Audi A4 (4,1%), Škoda Octavia (3,4%), Volkswagen Passat (3,2%) i Renault Megane (2,8%).

Ovi podaci potvrđuju dugogodišnju dominaciju njemačkih proizvođača na hrvatskom tržištu, unatoč globalnoj dominaciji japanskih marki u pogledu pouzdanosti.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Foto: Roman Vyshnikov / Shutterstock

Promjene u preferencijama hrvatskih kupaca


Uspoređujući podatke s istim razdobljem iz 2023. godine, Volkswagen Golf i Audi A4 ostali su najpopularniji među hrvatskim kupcima rabljenih automobila.


Značajan porast interesa zabilježen je za modele poput Škode Kodiaq (+120,3%), Peugeota 2008 (+73,9%) i Volkswagena Arteon (+62,5%), što sugerira promjene u preferencijama kupaca i povećanu potražnju za određenim modelima.

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock

Utjecaj na tržište rabljenih automobila


Porast popularnosti modela poput Škode Kodiaq, Peugeota 2008 i Volkswagena Arteon dobra je vijest za vlasnike tih automobila koji planiraju prodaju. Kako popularnost tih modela raste, njihova vrijednost na tržištu rabljenih automobila postaje stabilnija, što znači manji pad cijene tijekom vremena.


Ovi podaci pokazuju zanimljiv kontrast između globalnih trendova i lokalnih preferencija. Dok se japanski automobili, kao što su Honda Jazz i Mazda 2, smatraju najpouzdanijima, hrvatski kupci i dalje imaju snažnu sklonost prema njemačkim modelima, koji dominiraju u pretragama na navedenoj platformi. To ukazuje na različite prioritete hrvatskih kupaca, gdje pouzdanost nije jedini ključni faktor pri odabiru rabljenog automobila.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!