Za održivu budućnost transporta i logistike ključni su digitalizacija, umjetna inteligencija i kvalitetno planiranje, istaknuto je u utorak na konferenciji "Budućnost transporta i logistike" u organizaciji Motus Medie.
14.10.2025.
13:44
Autor: B.B.B./HRT/Hina
Za održivu budućnost transporta i logistike ključni su digitalizacija, umjetna inteligencija i kvalitetno planiranje, istaknuto je u utorak na konferenciji "Budućnost transporta i logistike" u organizaciji Motus Medie.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je naglasio važnost ulaganja u digitalnu i zelenu tranziciju, zatim optimizaciju logističkih procesa te učinkovitije upravljanje prometom.
- Svaka nova cesta, svaki kilometar pruge, svaki novi terminal znači bolju povezanost, više radnih mjesta, jače gospodarstvo, istaknuo je te najavio kako će Vlada nastaviti s ulaganjima u promet i infrastrukturu.
Rekao je i kako je Hrvatska ojačala svoj položaj u transportu i logistici te naveo kako kako se trenutno nekoliko milijardi eura ulaže u promet i infrastrukturu.
U cestovnoj infrastrukturi je izdvojio dovršetak koridora Vc čime se integrirao istočni dio Hrvatske prema središnjoj Europi, odnosno Mađarskoj i Budimpešti, a čeka se izgradnja čitavog koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu kako bi u punom smislu zaživjela i Luka Ploče. Osim toga, izgrađene su ili obnovljene dvije cijevi tunela Učka, grade se obilaznice brzih cesta itd.
Cilj je u cestovnoj infrastrukturi završiti sve autocestovne pravce i čitavu mrežu brzih cesta, a kod željezničke infrastrukture, kako je naveo, najveći naglasak je na obnovi i modernizaciji lokalnih i regionalnih pruga.
Spomenuo je i kako je počeo projekt realizacije uspostave novog sustava naplate cestarina koji će biti beskontaktan.
Kada se govori o lučnoj infrastrukturi, naveo je niz ulaganja u obnovu luka i riva. U proteklih pet, šest godina kako je naveo Butković, uloženo je 500 milijuna eura u obnovu lučke infrastrukture, što je, kazao je, "sjajna stvar i za naučnički turizam, i za komunalne vezove, za domaće stanovništvo i za gospodarstvo".
Hrvatska, kako je rekao, ima geopolitičku i prostornu komponentu koja je jako važna i koju treba iskoristiti.
- Polako i sigurno iskorištavamo sve svoje potencijale: jedan je energetika, drugi je promet i mislim da se tu radi dobar posao, kazao je.
Transporti i logistika su sektori koji pokreću gospodarstvo, kazala je direktorica Motus Medie Marija Dekanić napominjući kako su izazovi s kojima se suočavaju ujedno i prilike, u smislu ulaganja u modernizaciju.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je kazao kako je ta tvrtka prije osam godina pokrenula veliki investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu, a glavni fokus im je do nedavno bio na dva glavna pravca na kojima prometuje 75 posto željezničkog prometa, od Srbije do Slovenije preko Zagreba i od Rijeke do Mađarske, također preko Zagreba. Većina europskih sredstva, kako je rekao, ulagana je na ta dva pravca.
- U tijeku su radovi vrijedni oko 1,5 milijardi eura, a dva su velika natječaja, Dugo selo - Novska i Hrvatski leskovac - Karlovac u fazi ocjenjivanja ponuda, što je još milijardu eura, rekao je Kršić.
Napomenuo je kako su do 2035. godine u planu ulaganja još šest milijardi eura za rekonstrukciju, modernizaciju i obnovu 50 do 60 posto mreže željeznica u Hrvatskoj.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora