09:03 / 13.05.2022.

Autor: M.M./Hina/HRT

OVI: Potražnja za radom veća za 39 posto u odnosu na travanj 2021.

Potražnja za radom veća za 39 posto u odnosu na travanj 2021.

Potražnja za radom veća za 39 posto u odnosu na travanj 2021.

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks - za travanj pokazuje daljnja pozitivna kretanja na tržištu rada, pri čemu pripreme za turističku sezonu pojačavaju ionako jaku potražnju za radom, koja je veća za 39 posto u odnosu na lanjski travanj, podaci su Ekonomskog instituta, Zagreb (EIZ).

- Nastavljaju se pozitivni trendovi na tržištu rada koje bilježimo posljednju godinu. Naime, prema OVI indeksu iz travnja 2022. godine potražnja za radom je za 39 posto veća u odnosu na travanj 2021., ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski travanj 2019. Ova pozitivna kretanja djelomično su uzrokovana i pripremama za nadolazeću turističku sezonu, navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.

Iz Instituta su istaknuli i da su najtraženija zanimanja u travnju ove godine bila prodavač, konobar i kuhar, a oko 14 posto oglasa je bilo vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka.

Iz EIZ-a su naveli i da su jadranske županije navedene kao lokacija obavljanja posla u oko 32 posto oglasa, što je također iznad godišnjeg prosjeka.

Nadalje, oko 45 posto oglasa za posao nudilo je ugovor na određeno, 40 posto ugovor na neodređeno, oko 1,5 posto oglasa spominjalo je mogućnost rada od doma, dok je 3,4 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike, zamijetili su EIZ-ovi analitičari.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravodobne informacija o trenutačnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!