Dio ugostitelja u našim turističkim središtima ne zatvara svoje objekte nakon odrađene sezone. Čine to, prije svega, zbog lokalnog stanovništva, ali i održavanja radnih mjesta. Iako na taj sektor inflacija itekako utječe zbog troškova nabave hrane i pića, iz krovne institucije, uoči još jedne turističke sezone, pozivaju na razumno formiranje cijena.
Napravili su potpuno suprotno od većine svojih kolega - prije 3 mjeseca otvorili su novi ugostiteljski objekt u šibenskoj povijesnoj jezgri.
- Razmišljali smo dugo o tome i odluka je pala na 11. mjesec zato što smo mi tada imali manje posla, u smislu da smo imali više vremena, a isto tako htjeli smo ponuditi gradu da se nešto događa u gradu, kaže Krešimir Glavina, chef i suvlasnik ugostiteljskog objekta.
U zimskom ugostiteljskom mrtvilu, Šibenčani su objeručke prihvatili odvažnost svojih sugrađana.
- Dobro dođe, svakako, da možemo izaći malo, pogotovo nakon posla, kaže jedna građanka.
- Pratimo ih od početka, kupujemo svaki dan domaći kruh, i evo, malo kavica, malo doručak, nama je stvarno predivno, kaže druga.
Ni oni nisu zatvorili svoja vrata nakon odrađene sezone.
- Na kraju se iskristaliziralo da je to bila pametna odluka, naši ljudi su na to izvrsno odgovorili, oni ovdje slave rođendane, domjenke, Valentinovo smo imali nedavno, odluka je bila dobra, kaže Đina Grbin, voditeljica obiteljske konobe.
Stoga bi takvim ugostiteljima u moru različitih davanja i poreza malo dodatnog poticaja s državne i lokalne razine dobro došlo.
- Naravno da bi nam mogli olakšati, pogotovo potaknuti ljude koji se ipak odvaže raditi cijelu godinu, koji se odvaže raditi nešto novo, koji surađuju možda i s malim poduzećima jer mi se zaista trudimo i s lokalnim vinarijama i obrtnicima na ovom području surađivati, kaže Ksenija Glavina, suvlasnica ugostiteljskog objekta.
Upravo je ta kvaliteta presudna kada gost jednom odluči potrošiti svoj novac u turističkom odredištu.
- Sad nekako vidimo da ljudi ipak prepoznaju kvalitetu i da je znaju cijeniti, tako da, ako oni vide opravdanje za određenu cijenu, spremni su potrošiti, kaže Glavina.
- Moraš nešto iskalkulirati, taj omjer te cijene i neke tvoje zarade, sve to mora biti umjereno. Ja kažem djeci - vikend je bio dobar, u ponedjeljak si sve platio, nije ti ništa ostalo, ali si sve platio, kaže Grbin.
Hrvatska je i dalje zanimljiva turistima, no vrlo ćemo brzo doznati koliko.
- Ali će biti vrlo bitno kakav će dojam steći, što ćemo pokazati, hoćemo li pokazati da cijenu prati kvaliteta ili ćemo samo dignuti cijenu i oni će otići i odnijeti jednu poruku, kaže Joso Smolić, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Poruku da mnogi u Hrvatskoj sezonu iskorištavaju isključivo za ostvarivanje profita. Na uštrb onih koji zaista turizam žive!