Sutra su predviđeni razgovori između MOL-a i Janafa. Premijer Plenković osvrnuo se na sastanak.
07.10.2025.
Zadnja izmjena 15:00
Autor: V.K./A.D.H./HRT/Vijesti/Hina
Sutra su predviđeni razgovori između MOL-a i Janafa. Premijer Plenković osvrnuo se na sastanak.
- Poanta je da prije svega konstatiraju da je JANAF potpuno sposoban transportirati naručene količine nafte. U tome nema dilema. Tražio sam od Ursule von der Leyen da njezina uprava za energetiku pošalje svoje stručnjake da budu prisutni na testiranju kapaciteta JANAF-a. Bila je dvojba je li tehnički moguće ili nije. Naravno da je moguće. Nakon toga da se pristupi komercijalnim pregovorima između dviju kompanija i da se postigne odgovarajuća cijena o transportnim tarifama, rekao je Andrej Plenković, predsjednik Vlade.
Dodaje da što je narudžba volumena nafte veća, što je ugovor dulji, to su cijene manje.
- Janafove cijene usporedive su s cijenama drugih naftovoda u Europi i on je sposoban dopremiti svu potrebu naftu za MOL-ove rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj, rekao je premijer.
Janaf nudi metodološki usporedive cijene s drugim naftovodima u Europi i sposoban je dopremiti svu naftu koja je potrebna MOL-ovoj rafineriji Százhalombatta u Mađarskoj i onoj u Bratislavi u Slovačkoj i pritom je spreman pregovarati o cijeni, rekao je Plenković, koji je jutros položio vijenac u spomen na godišnjicu raketiranja Banskih dvora.
- To je okvir s kojim će sutra, vjerujem, predstavnici Janafa zastupati svoje interese i stavove u želji da se postigne dogovor sa MOL-om, rekao je.
Podsjetio je da je u razgovorima s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom otklonio teze mađarskog ministra vanjskih poslova Petera Szijarta da je Hrvatska ratni profiter koji koristi rat u Ukrajini kako bi dizala cijene transporta nafte.
Hrvatska prema njegovim riječima ima veliku energetsku i kritičnu infrastrukturu i to ne samo za svoje potrebe, a kada je riječ o naftovodu, kaže da je mađarskim partnerima Janaf sposoban transportirati godišnje do 15 milijuna tona nafte, što je u potpunosti dovoljno za sve potrebe rafinerije Százhalombatta u Mađarskoj i onoj u Bratislavi u Slovačkoj.
- To je smisao Janafa. Jadranski naftovod nije smišljen samo za Hrvatsku, smišljen je da bude za regionalni korist, kao što trenutno doprema praktički 95 posto potreba sirove nafte za rafineriju u Pančevu koja je u većinskom vlasništvu ruskih kompanija, i zbog toga pada u režim sankcija SAD-a, no vjerujemo da će se i to pitanje vlasništva uskoro riješiti, rekao je Plenković.
Podcrtao je još jednom kako je Janaf u potpunosti sposoban transportirati naručene količine nafte.
Ministar gospodarstva Ante Šušnjar kazao je kako je JANAF sposoban transportirati sve količine koje su potrebne i Mađarskoj i Slovačkoj.
- To su naše susjedne, prijateljske zemlje s kojima zajedno dijelimo sudjelovanje u EU, u NATO-u, i strateška je odluka EU i članica ovih saveza koje sam naveo, da polako napuštaju ovisnosti o ruskim fosilnim gorivima.
Većina je to već odavno napravila. Znamo što je to donijelo i što je to značilo.
Mi svu energijsku infrastrukturu koju gradimo, gradimo za potrebe prvenstveno Republike Hrvatske, gospodarstva i građana, ali i za solidarnost prema našim susjedima i za sigurnu opskrbu energentima od LNG-a, također nafte, transporta naftnih kapaciteta prema Mađarskoj i Sloveniji.
Mi kao Vlada i kao JANAF možemo garantirati da možemo isporučiti sve njima potrebne kapacitete, kazao je Šušnjar.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora