Turisti u Hrvatskoj
Foto: Dnevnik / HRT
Održiva budućnost turizma u Europi i Hrvatskoj, što je i smjer nove strategije razvoja domaćeg turizma do 2030., bila je glavna tema tradicionalnih dvodnevnih Dana hrvatskog turizma (DHT), koji su počeli danas u Šibeniku, okupivši oko 1000 sudionika.
Posezona je odlična
Rujanski rezultati pokazuju da je posezona odlična! Po broju noćenja čak je premašena rekordna 2019. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić naglasio je u središnjem Dnevniku HTV-a da su najave za posezonu odlične, te su se u Hrvatsku vratili kongresi i seminari, odnosno kongresni dio turističke industrije, koji produljuju sezonu.
Dodao je kako vjeruje da će rezultati do kraja godine biti još bolji. Staničić je poručio kako Hrvatska želi održivi i cjelogodišnji turizam, te će sutra biti i predstavljen Strateški marketinški operativni plan hrvatskog turizma, koji se oslanja na Strategiju održivog razvoja, koju je danas predstavila, ministrica turizma.
- U tom dokumentu će biti odrednice strategije marketinga i buduće promocije Hrvatske na inozemnim, ali i domaćim tržištima. Želimo promovirati kvalitetni, održivi, otporni turizam i želimo onakav turizam kakav žele i naše buduće generacije, odnosno želimo pozicionirati Hrvatsku što bolje i što više na turističkoj karti svijeta, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice.
A na Danima turizma - večeras i sutra - nagradit će se oni najbolji. Jer čovjek je ključ uspjeha u turizmu.
- Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. želimo postići ravnotežu između tri elementa održivosti - ekonomskog, socijalnog i ekološkog. To je važno i za pozicioniranje Hrvatske kao autentične destinacije, kao i kako ćemo interpretirati svoju kulturnu i povijesnu baštinu, čuvati stare gradske jezgre od devastacije, upravljati prostorom i tokovima turista, i najvažnije, kako ćemo zadržati svoje ljude na kvalitetnim, sigurnim i dobro plaćenim radnim mjestima, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac otvarajući skup o održivosti turizma.
Naglasila je da su svi ciljevi iz nove strategije ostvarivi i da ih je financijski potaknula Vlada, a da je bitna novost u tome socijalna održivost odnosno ljudi i kvaliteta njihova života uz turizam, što su i stručnjaci iz Europe ocijenili dobrim smjerom. Podsjetila je i da su jučer objavljeni javni pozivi za financiranje javne i privatne turističke infrastrukture iz NPOO-a, ukupno vrijedni 2,2 milijarde kuna.
Glavna je tema održiva budućnost turizma, stoga je odmah na početku današnje konferencije predstavljena novoizrađena Strategija razvoja turizma do 2030., izvijestila je u podnevnom Dnevniku Ana Bralić.
Kada kažemo "održivi turizam", misli se prije svega na izbjegavanje sezonalnosti i na cjelogodišnje poslovanje. Tri su komponente te održivosti: ekonomska, socijalna i ekološka, a o svima njima raspravlja se danas na brojnim panelima.
Upravo je u tijeku jedan od panela koji će pokušati donijeti odgovore na pitanja: možemo li razvijati cjelogodišnje poslovanje, možemo li biti konkurentni na europskom turističkom tržištu i može li Hrvatska biti predvodnik u tom održivom turizmu.
Održivi turizam podrazumijeva i uravnoteženiji regionalni turistički razvoj i poticanje posebnih oblika turizma, jednom riječju, kako bi svako naše odredište bilo posebno, jedinstveno i inovativno.
- Turisti mijenjaju svoje navike, oni traže održive destinacije. Žele vidjeti kako lokalna zajednica živi, rekla je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
- Izuzetno nam je važan način kako ćemo se odnositi prema našem kulturnom i prirodnom nasljeđu. Moramo naći balans, moramo integrirati sva tri elementa održivosti, istaknula je.
Na prvom panelu održanom u sklopu DHT-a pod nazivom Destination Europe on the path to sustainability razgovaralo se o razvoju održivog turizma u Europi te ulozi turizma u dugoročnom razvoju.
Na tom panelu su sudjelovali direktorica Regionalnog odjela za Europu u Svjetskoj turističkoj organizaciji (UNWTO) Alessandra Priante, direktor za turizam iz ADAC-a Karlheinz Jungbeck, voditelj Predstavništva Europske komisije u Republici Hrvatskoj Ognian Zlatev te voditeljica odjela za poduzetništvo, mala i srednja poduzeća i turizam u Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) Céline Kauffmann.
Priante je ocijenila da je Hrvatska top destinacija u svijetu i primjer koji drugi trebaju slijediti u primjenama održivih postulata u turizmu te ulozi javnih politika i vlade u tome.
Direktor za turizam u njemačkom auto klubu ADAC Karlheinz Jungbeck, pak, izjavio je da je optimističniji od mnogih i vjeruje da će turizam u 2023. u Hrvatskoj i Europi biti uspješniji nego ove godine. "U Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu buking je već sada jako dobar za iduću godinu. Hrvatska bi morala uz održivost ponude držati cijene na razumnoj razini", poručio je Jungbeck, ocijenivši da je Hrvatska "jako skupa zemlja".
- Po cijenama u kampingu Hrvatska je najskuplja u Europi, ispred Italije i ostalih, ali vjerujem da će napori vlade da transformira turizam uravnotežiti cijene, posebice ako se nudi viša kvaliteta, izjavio je Jungbeck.
Drugi panel Hrvatska - predvodnik u održivom turizmu? stavio je fokus na hrvatski turizam te jačanje prepoznatljivosti Hrvatske kao destinacije održivog turizma te predvodnika održivog turizma na svjetskom turističkom tržištu.
Predsjednik uprave Valamar Rivijere Željko Kukurin pritom je kazao da cijene neće biti problem ako se ulaže u kvalitetu i infrastrukturu, dok je Nenad Ivandić s Instituta za turizam mišljenja da privatni sektor malo zapošljava, a s druge strane ima puno privatnih iznajmljivača koje tržište rada ne registrira kao zaposlene.
Hrvatska s najbržim oporavkom turizma na Mediteranu i šire u odnosu na 2019.
Naglasivši da je Hrvatska u prvih devet mjeseci 2022. s dostignutih 97 posto noćenja iz rekordne 2019. zemlja s najboljim oporavkom turizma na Mediteranu i šire, direktor HTZ-a Kristjan Staničić na skupu o turističkoj potražnji u budućnosti kazao je i da je ovih dana u Hrvatskoj dostignuto 100 milijuna noćenja od početka godine.
- Hrvatska ima stabilan uzlazni trend u turizmu, a vjerujem da će se to uz održivost i pojačati, kao i s ulaskom u schengen i eurozonu 2023., smatra Staničić, dodajući da će po prihodima turizam biti i jači nego 2019., ali i da ima problema u destinacijama s komunalnim i drugim pritiscima uslijed turizma što će se nada se riješiti ubuduće.
Direktor jednog od vodećeg magazina za putovanja Wanderlust Travel Media Elliot Wellsteed-Crook naglasio je da će turisti tražiti održive elemente ponude te da destinacije u koje putuju štite okoliš, smanjuju digitalni otisak i nude autentične doživljaje, zdravu hranu i da se odvaja otpad.
Prvi dan DHT-a, koji se održava u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske radiotelevizije završava dodjelom dijela godišnjih nagrada najboljim u turizmu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!