Probijeno gotovo tisuću metara druge cijevi tunela Učka!

21.01.2022.

19:38

Autor: Danijela Minić/Stanko Čulina/Dnevnik/IMS/M.Š./HRT

Druga cijev tunela učka

Druga cijev tunela učka

Foto: Dnevnik / HRT

Već je prokopano gotovo tisuću metara druge cijevi tunela Učka. To je trenutačno najveća investicija u našu cestovnu infrastrukturu koja se ne financira ni iz proračuna ni europskim sredstvima.

Radovi na drugoj cijevi tunela Učka prilično su odmaknuli. Kad sve bude gotovo konačno će Istra i Kvarner biti spojeni s autocestom u punom profilu i primjerice iz Zagreba do Istre stizat će se za malo više od dva sata.

Kada je prvi tunel odnosno sada prva cijev tunela Učka bila izgrađena na autocesti A-8 davne 1981. Istra je postala bolje prometno povezana s ostakom Hrvatske.

Nakon 26 godina od izgradnje kroz tunel je prošlo 40-milijuntno vozilo.

Ne treba posebno isticati što će značiti ova druga cijev s obzirom na to da polovicu godišnjega prometa čine turisti.

- Druga cijev duga 5634 metra trebala bi biti puštena u promet uoči početka glavne turističke sezone 2024. Koncesionar Istarskog ipsilona Bina Istra cijeli ovaj zahtjevan posao financira zajmovima komercijalnih banaka koji se moraju vratiti do kraja koncesijskog razdoblja 2040. godine, izvijestila je naša reporterka Danijela Minić u središnjem Dnevniku.

Radi se u tri smjene i noću, a posao karakterizira jako puno miniranja. Kako to baš izgleda na terenu, provjerila je HTV-ova ekipa. 

Kako napreduju radovi?

Od ove trake na otprilike 400 metara trase tunela, dalje se ne može. Iza nje je opasna zona. Tamo se u čelo tunela stavlja eksploziv, minira se, drobe se stijene i specijalnim vozilom doprema materijal.

- Cilj nam je, ako geološki uvjeti budu dobri i prihvatljivi, negdje 6.8.2023. da drugu cijev tunela probijemo, ističe generalni direktor Bine Istre Dario Silić

U ovom trenutku probijeno je 600 metara s istarske i gotovo 400 metara cijevi s kvarnerske strane.

Ovdje na trasi tunela radi se 24 sata dnevno. U tri smjene. U jednom danu, s istarske i kvarnerske strane može se probiti do 25 metara tunela.

Moraju se probiti 5634 metra tunela. "Izvaditi" iz utrobe Učke 550 tisuća prostornih metara materijala. U jednom danu obave se do četiri miniranja.

- Znači bušimo čelo trase. Imamo na čelu jumbo bušilice pa nakon toga punimo rupe eksplozivom i miniramo ih. Tada odvozimo materijal. Evo, trenutno je ta faza radova, kaže Tomislav Vinski, inženjer gradilišta tunela Učka. 

Miniranja prate seizmografi. Sve zbog sigurnosti postojećeg tunela. Trasa će u novoj cijevi biti vezana sa sadašnjim tunelom poprečnim spojevima svakih 250 metara.

Godišnje kroz Učku prođe 10 milijuna korisnika

Tunel Učka iznimno je važan za cirkulaciju prometa u sustavu Istarskog ipsilona.

- Preko 10.000 vozila imamo na ovoj dionici. Godišnje 10 milijuna korisnika, od kojih pet milijuna turista, dodaje Dario Silić. 

Cijena tunela - 1,5 milijardi kuna. Koje ne idu iz državnog proračuna.

- Mi je financiramo sa 7 komercijalnih banaka. Bina Istra financira cijelu investiciju, dodaje Silić. 

Druga cijev tunela Učka bit će otvorena za promet u lipnju 2024. uoči ljetne turističke sezone. Istarski ipsilon tada će biti spojen sa sustavom hrvatskih autocesta. Od Zagreba do Istre putovat će se dva i pol sata.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!