Obnovljena je kratka, ali iznimno važna dionica zagrebačke prigradske pruge od Kustošije preko Zapadnog do Glavnog kolodvora. Radovi su trajali godinu i pol i potpuno su financirani europskim novcem. Obnovom dionice, kojom na dan prođe čak 150 vlakova, ubrzat će se željeznički promet kroz Zagreb.
Radovi na modernizaciji na jednoj od najprometnijih željezničkih dionica u zemlji, Zagreb Kustošija-Zagreb Zapadni kolodvor-Zagreb Glavni kolodvor uspješno su završeni, što donosi veću sigurnost, brzinu vlakova od 120 km/h te veću propusnu moć pruge, rečeno je na završnici tog projekta.
Završnica na kojoj je, uz predstavnike izvođača i nadzora radova te HŽ Infrastrukture (HŽI), sudjelovao i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković održana je na zagrebačkom Zapadnom kolodvoru.
- Zapadni kolodvor je spomenik kulture, trenutno je u fazi projektiranja, iduće godine ćemo u proljeće raspisati natječaj za izvođenje radova, sve ćemo obnoviti i fasadu i unutrašnjost, a ovih dana raspisujemo natječaj za rekonstrukciju Glavnog kolodvora, rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.
Dionica od samo tri i pol kilometara obnavljala se dugo jer posla je itekako bilo. Novi su kolosijeci, skretnice, signalizacija, sanirani mostovi - sve je to obuhvaćeno projektom vrijednim gotovo 30 milijuna eura. Uz moderniju prugu novo ruho čeka i zapuštene zagrebačke kolodvore.
U sklopu modernizacije obnovljeno je oko 10,5 kilometara kolosijeka, četiri mosta, dva cestovna prijelaza, sva signalizacija i ostalo vezano za promet vlakova. Očekuje se, kako su rekli, da će putnici biti zadovoljniji, a vlakovi redovitiji i brži.
Vlakovi od Savskog Marofa do Zagreba sada mogu potegnut, umjesto do 60 km/h, i i do 120 kilometara na sat. Kašnjenju bi trebalo odzvoniti jer nema više radova uz prugu. I vožnja bi mogla biti udobnija jer na naše pruge učestalo pristižu moderniji pa i baterijski vlakovi.
- HŽ ima ugovoreno 76 novih vlakova, sada je 61 novi vlak u prometu, već iduće godine dolazi 7 novih vlakova, isporuka ide od trećeg mjeseca, dolaze i dva baterijska vlaka oni će se naći na prugama u prvom kvartalu, rekao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.
Važnost te dionice za gradski i prigradski, ali i međunarodni teretni promet naglasio je i Butković, dodajući da iako se radi o samo tri pol kilometra, pruga je na na sjecištu koridora RH1 i RH2 kojom dnevno prođe oko 150 vlakova.
Vrijednost radova iznosila je 29,2 milijuna eura, što je u cijelosti financirano iz fondova EU-a, odnosno Nacionalnog programa za oporavak i otpornost, dodao je ministar, ocijenivši da su radovi relativno brzo završeni, u manje od dvije godine. Naveo je i da su na željeznici u tijeku radovi vrijedni oko 1,5 milijardi eura.
Okolica Zagreba sve je bolje povezana s metropolom jer u željeznicu se napokon ulaže golem novac, čak 6 milijardi eura u idućem desetljeću.
- U velikom smo investicijskom ciklusu, u željezničku infrastrukturu trenutno je milijada i pol ulaganja a bit će oko 6 milijardi u idućih deset godina iz EU sredstva ali ušli smo i u kredit s EIBom prošle godine od 900 milijuna eura. za lokalne regionalne pruge, naglasio je ministar Butković.
- Puno je toga pred nama na željeznici, ali i iza nas su već veliki završeni projekti, poput ovoga koji se nastavio na već obnovljenu prugu od Savskog Marofa prema Zagrebu, a dovršena je i dionica Krapina-Zabok, rekao je Butković.
Kršić je dodao da su u tijeku ili u pripremi mnogi projekti obnove pruga po Hrvatskoj, od Zagreba prema istoku, preko Karlovca do Rijeke, a osim obnove Zapadnog kolodvora u Zagrebu najavio je i skori natječaj za radove projektiranja rekonstrukcije i zagrebačkog Glavnog kolodvora.
- U idućih 10-ak godina trebali bi prema planovima obnoviti više od pola pruga u Hrvatskoj ili oko 1.300 kilometara, naveo je Kršić.
I predsjednik uprave HŽ Putnički prijevoz (HŽPP) Željko Ukić zadovoljan je radovima na spomenutoj dionici, koja će sada moći primiti i više vlakova tj. prometa i putnika, za koje iduće godine u ožujku stižu i novi vlakovi. Sada je u prometu 61 vlak, a ugovoreno je za idućih par godina 76, što će značiti i novo zapošljavanje. Za sada, kako je istaknuo, dobro se nose s pronalaskom radnika.
Već idućeg tjedna, doznaje HRT, otvara se dionica Vinkovci-Vukovar, a kraju se bliži i obnova pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica. Dotrajalu i zapostavljenu željeznicu obnavljamo, no dug je još put da postane brza, moderna i sigurna, kakvu građani odavno zaslužuju.