14:11 / 06.07.2021.

Autor: Studio 4/HTV

Prpić o električnim vozilima: 100 kilometara za 7 kuna

Hrvoje Prpić u Studiju 4 o Rimčevom preuzimanju Bugattija

Hrvoje Prpić u Studiju 4 o Rimčevom preuzimanju Bugattija

Foto: Studio 4 / HTV

Kompanija Mate Rimca, Rimac Automobili, preuzela je čuveni Bugatti. Poduzetnik Hrvoje Prpić za Studio 4 HTV-a komentirao je kako je taj potez jako bitan za Hrvatsku, jer će sjedište ovom centru tehnologije biti upravo u Zagrebu.

- Vjerujem da će iz Rimac Technologyja nastajati jako puno tvrtki koje će se baviti nekim razvojem – bilo baterijama, bilo električnim brodovima, električnim avionima, i sličnim stvarima koje nam danas još uopće ne padaju na pamet. To je vrlo bitan korak za Hrvatsku, smatra Prpić.

Sve najveće medijske kuće izvijestile su o ovom poslovnom potezu Hrvata Mate Rimca. Prpić kaže kako se radi i o značajnom financijskom koraku te vjeruje kako će biti velik broj zainteresiranih za investiciju u tu novu tvrtku.

U novoj vlasničkoj strukturi Mate Rimac ostaje na čelu novonastale Rimac Grupe, u kojoj će djelovati kao izvršni direktor dviju kompanija - Rimac Technology i Bugatti Rimac.

Rimac je izjavio kako je još prije 12 godina vjerovao da električni automobili imaju mogućnost bržeg razvoja od konvencionalnih. Prpić ističe kako razvoju električnih vozila pomaže činjenica da je Europska Unija postavila vrlo agresivnu strategiju s ciljem da do 2050. godine bude "carbon-neutral", a da se do 2030. godine količina emisije CO2 smanji za 55 posto. To je, smatra Prpić, jako velik broj koji bi značio da u Hrvatskoj u sljedećih 9 godina mora biti oko 800 do 900 tisuća električnih vozila.

- To je ogroman broj, s obzirom da se u Hrvatskoj trenutno prodaje 65 000 novih vozila godišnje, napominje Prpić.

Problem - cijena

Broj novoregistriranih električnih vozila u Europskoj Uniji danas je trostruko viši u odnosu na zadnje dvije godine. No, ono što je problem u slučaju hibridnih i električnih vozila je cjenovna prihvatljivost za kupce - većeg pomaka u pogledu smanjenja cijena još nema. Prpić ističe kako su električna vozila skuplja u početku, ali da je samo održavanje i cijena energije daleko niže od goriva.

- Vi se kod električnog vozila vozite za samo 7 kuna na 100 kilometara, dok kod benzinskog ili dizel vozila govorimo o 100 kuna. Druga stvar je da kod električnog vozila ima jako malo servisa – gotovo ništa. Prema tome, kada uzmemo ukupnu cijenu trajanja vozila u 5 godina, onda su električna vozila već danas jeftinija od benzinskih i dizel vozila, kaže Prpić i dodaje da - ako Hrvati shvate da je ovo pravi trenutak za kupnju električnih vozila, bit će nagrađeni od strane Europske Unije. Ako to ne shvate do 2030., bit će 'kažnjeni' pri kraju tog perioda.

- Mislim da Hrvati kupnjom električnih vozila ništa ne gube, nego bi mogli biti u plusu, objašnjava.

"Svaka benzinska pumpa na putu od Zagreba do Splita ima punjač"

Ipak, postavlja se pitanje kakvo hibridno ili električno vozilo može kupiti prosječni građanin Hrvatske za 20 tisuća eura? Prpić napominje kako električna vozila nije 'pametno' kupovati u gotovini.

- Dajete sav novac unaprijed za sljedećih 10 godina. Po meni je pametnije odvojiti tih 20 tisuća eura kao glavnicu za leasing ili kredit, a novac koji bi inače trošili na gorivo i servis davati u ratu vozila. Ako na taj način gledate, možete kupiti što god poželite – Volkswagen, Škodu, čak i Teslu. Ako gledate na način "plaćam 20 tisuća eura i ne želim više ništa", onda možete kupiti manje vozilo poput Renault Twinga ili nove Dacie, objašnjava.

U novoj strategiji oporavka i razvoja već je pripremljeno 200 milijuna kuna za subvenciju kupnje električnih vozila i 40 milijuna za postavljanje punjača za električna vozila.

 - U ovom trenutku će Europska Unija i država jako subvencionirati i poticati kupnju električnih vozila, i zato mislim da je na nama da iskoristimo te subvencije i sve pogodnosti za kupnju što prije, jer će za 4 do 5 godina doći do stanja da ćete trošiti više novca nego što ste potrošili danas za kupnju električnog vozila, smatra Prpić.

Neke europske zemlje, poput Francuske, Njemačke i Nizozemske, svojim točkama za punjenje električnih automobila imaju pokrivenost prometnica od gotovo 70 posto. Iako Hrvatska još nije na toj razini, Prpić smatra kako Hrvatska ima dobru infrastrukturu i mrežu za punjenje e-automobila.

- Svaka benzinska pumpa na putu od Zagreba do Splita ima punjač, čak i nekoliko. Infrastruktura je potpuno riješena, pogotovo za broj tih automobila koje danas imamo na cestama. Većina punjača koji su postavljeni u Hrvatskoj je potaknuto od strane Europske Unije, i to će se nastaviti – adekvatno broju vozila povećat će se i broj punjača, kaže i zaključuje kako će kroz nekoliko godina cijena punjenje električnih automobila sigurno poskupjeti, ali će i cijena benzinskih i dizel vozila, kao i goriva, značajno porasti.

Pogledajte razgovor:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!