Prvi je travanjski vikend u srednjoj Dalmaciji bio u znaku velikih manifestacija i kongresa koji su napunili otvorene hotele. Gledano prema podacima eVisitora, od početka godine Splitsko-dalmatinska županija s više od 100 tisuća dolazaka bilježi rast od 31 posto, te s više od 330 tisuća noćenja rast od 17 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Prednjači Split s 53 tisuće dolazaka i 160 tisuća noćenja, što je porast od 29, odnosno 19 posto. U Supetru na Braču završio je već 18. Biser mora, koji privlači stotine sudionika iz Hrvatske i susjednih zemalja.
Nakon prošlogodišnjeg skromnijeg postpandemijskog izdanja, Biser mora vratio se na Brač u punom sjaju. Bilo je petsto sudionika iz cijele regije. Branislavu iz Srbije idealna prilika za promociju na hrvatskom tržištu.
- Kažu da nitko drugi ne može napraviti tako dobru rakiju kao što je šljivovica iz Srbije, kaže Branislav.
Osim kuharskog natjecanja profesionalaca, master-chefova, natjecali su se i učenici turističko-ugostiteljskih škola iz nekoliko zemalja. Učilo se i pripremalo za sezonu. Biti vrhunski kuhar danas je stvar prestiža.
- Povećali smo broj sudionika, povećali smo broj zemalja koje su došle, povećala se i kvaliteta. Bitna nam je brojnost jer svi koji dođu i daju sebe doprinose manifestaciji, kaže organizator, predsjednik ŠKMER-a Željko Neven Bremec.
I dok se na Braču kuhalo, u Brelima na Makarskoj rivijeri vlasnici putničkih agencija na godišnjem okupljanju smišljali su kako zaskočiti inflaciju koju im otežava poslovanje.
- Rastu cijene hotela, rastu cijene restorana, ulaznica u parkove prirode, nacionalne parkove, muzeje, raste cijena smještaja i prijevoza, i kad zbrojite sve cijene, imamo upit od partnera - mora li to biti tako? Nažalost, to je ono s čime se najviše susrećemo, traženje manjih cijena, kaže Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Cijene su visoke, a mogle bi do ljeta biti još i više. Hoteli, pritisnuti troškovima, kako bi zadržali radnike, otvorili su vrata nikad ranije.
- Otvorili smo već 14. 2., tako da smo gotovo mjesec i pol dana otvoreni, a sada smo otvoreni i s kongresima i nastavljamo s punim kapacitetima u punu sezonu, kaže Jure Juran, direktor hotela Soline, Brela.
Sigurno je da će ova sezona nadmašiti i glasovitu 2019., nema granica, stigao je euro, u Dalmaciju će doći i oni koji je do sada nisu voljeli. Brojevi su već sada 30-ak posto bolji nego lani, a slična su očekivanja i za nastavak predsezone.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!