Staničić: Moramo biti mudri u politici formiranja cijena u turizmu

27.07.2024.

Zadnja izmjena 19:20

Autor: Marko Percan/I.Z./Dnevnik/HRT

U špici sezone već možemo govoriti o dobrim, ali i lošim stranama ove turističke godine, te baciti pogled u budućnost. 

Je li sezona uspješna?


HRT-ov reporter Marko Percan kazao je kako grčki otok Santorini ima 15 000 stanovnika, a svake godine posjeti ga više od pet milijuna ljudi.

- Odlične brojke. Ali jučer su lokalne vlasti savjetovale stanovnicima da zbog gužvi ne izlaze iz svojih kuća. Dakle, dobre brojke, ali je li to i dobar turizam, pita se HRT-ov reporter.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je u središnjem Dnevniku HTV-a kako Hrvatska turistička zajednica uzima više parametara, koji procjenjuju je li sezona bila uspješna.

- I fizičke pokazatelje, dolaske noćenja, financijske učinke, koje su među najvažnijima, ali sve više dajemo važnost kvaliteti i održivosti i naših destinacija i naravno suživotu između domaćeg stanovništva i naravno turista i naravno očuvanje našeg okoliša i prostora, poručio je. 

Obiteljski smještaj: Ovakav trend kapaciteta neodrživ


Svake godine u privatnom smještaju u Hrvatskoj ima oko 25 tisuća kreveta više. Svaka ostava i garaža doslovno postaje apartman. Trebali nam uopće više kapaciteta i turista od ovoga koliko trenutno imamo?

Staničić je naglasio kako je Hrvatska ove godine došla do situacije da ima 22 tisuće kreveta u komercijalnom smještaju više u odnosu na lani.

- Lani je to bilo isto tridesetak tisuća. Dakle, svake godine rastemo i sigurno da je dugoročno ovakav trend kapaciteta neodrživ. Zato je donesen i Zakon o turizmu, zato će Vlada, odnosno Ministarstvo turizma uskoro pustiti u proceduru i pravilnike s kojima će upravo lokalna samouprava i regionalna samouprava u suradnji s turističkim sektorom i sa sustavom turističkih zajednica voditi računa i graditi kvalitetu i održivost turističkih destinacija u budućnosti, rekao je. 

"Svako povećanje cijene mora biti popraćeno kvalitetom usluge"


Turisti govore da je Hrvatska postala preskupa. Vrlo je teško popuniti apartmane od tri zvjezdice, jer im je cijena visoka, ali visoka je i cijena hrane. A turisti iz obiteljskog smještaja često kupuju baš u stranim trgovačkim lancima. Kakvu korist ima hrvatski turizam?

- Pa, ta se korist sigurno oslikava u puno segmenata društvenog života. Rekao bih da je Hrvatska, što se cijena tiče, još uvijek konkurentna turistička destinacija na Mediteranu. Mi smo tu negdje, kao i naši konkurenti, primjerice Talijani, Španjolci, Grci, ali i ostali. No, moramo biti oprezni, moramo biti mudri u politici formiranja cijena i uvijek je apel s naše strane da svako povećanje cijene mora biti popraćeno kvalitetom usluge i da gost mora dobiti vrijednost za novac, kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice. 

"Čovjek je ključ uspjeha u turizmu"


Govori se i da turističke gužve možemo pobijediti ako razvijemo cjelogodišnji turizam. Staničić je naglasio kako je čovjek ključ uspjeha u turizmu i bez uspješnog, kvalitetnog, zadovoljnog čovjeka, koji radi u turizmu, nema ni uspješnog turizma.

- Dakle, pitanje radne snage je globalno pitanje koje treba sustavno rješavati u jednom paketu mjera između poslodavaca i posloprimaca i ja vjerujem da sve ono što je hrvatska Vlada napravila, što je Ministarstvo napravilo i turistički sektor posebice da je to na trenutno zadovoljavajućoj razini. Međutim, dugoročno ćemo trebati taj problem rješavati s cijelim paketom mjera, dodao je.

"Hrvatski turizam je održiv"


Masovni turizam sve je veći problem, lokalci prosvjeduju od Tenerifa, Kanara, preko Barcelone, Venecije, Grčke. Kako osigurati da se Hrvatskoj ne dogodi takav scenarij? Je li hrvatski turizam na putu održivosti?

Staničić je istaknuo da vjeruje da hrvatski turizam održiv.

- Mislim da je, možemo to sa sigurnošću i potvrditi s obzirom na činjenicu, kao što sam spomenuo, da smo dobili Zakon o turizmu, da ćemo ići u provedbu tog zakona i da ćemo kroz mehanizme i alate koje ćemo dobiti, kroz pravilnike koje će propisati Ministarstvo turizma, upravo dobiti prave mjere s kojima ćemo moći utjecati na to da Hrvatska bude sutra održiva turistička destinacija. Vjerujem da će kroz nekoliko sljedećih godina Hrvatska ipak biti kvalitetnija turistička destinacija, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!