Turistička je posezona u punom jeku, čemu pridonose i prave ljetne temperature zraka i mora. Danas je i Svjetski dan turizma, čiji je ovogodišnji moto - turizam i zelena ulaganja. Tako se ističe sve važnija održivost novih ulaganja u turizam kako bi se sačuvalo naše prirodno i kulturno blago.
"Kasno" ljetovanje biraju aktivni gosti
Svjetski dan turizma u Vodicama se obilježava na poseban način. HRT-ova reporterka
Ivona Ramadža Čolić kazala je u središnjem Dnevniku HTV-a
kako su gosti osim u ljetnom vremenu uživali u povijesti i eno-gastro ponudi.
- Naučili su da su Vodice dobile ime po brojnim izvorima vode. I da su pitku vodu izvozile do kraja 19. stoljeća. Prošetali su se gradom, i na kraju uživali u lokalnim namirnicama. Ovakvim turama želi se obogatiti ponuda u posezoni. I pokazalo se da ih "rujanski" gosti vole i traže, dodala je.
Drago im je, kažu i sami, osjetiti život mještana. Iskustvo uči - "kasno" ljetovanje biraju upravo aktivni gosti, skloniji istraživanju odredišta. Zanimaju ih znamenitosti, sport i zahtijevaju više dodatnih sadržaja. Domaćini im se to trude i ponuditi.
- Inače, ovdje je prisutan trend rasta turističkog prometa izvan vrhunca sezone. Ništa čudno, konac rujna najljepši je - bez gužvi, s obiljem sunca. A ovih dana i temperaturama do 30, naglasila je Ramadža Čolić.
Ovogodišnja posezona počela je bolje nego lanjska. Vodice su i prepoznato kongresno odredište - a vrhunac kongresne sezone očekuje se u listopadu. Najave su odlične.
- Recimo još - u povodu Svjetskog dana turizma i sutra je organizirana besplatna vođena pješačka tura - "Okit na Camino ruti". A dio ugostitelja nudi popuste na hranu i piće, poručila je HRT-ova reporterka.
Hvar zakoračio u novu budućnost
Na najljepšem trgu u Jelsi turistički je Hvar zakoračio u novu budućnost. Predstavljena je strategija brendiranja destinacije i novi slogan - Otkrij, slijedi, budi svjetlo!
- Jedan otok, jedna destinacija, prije tri godine započeli smo ovu priču, sada je priči došao kraj. Izbacili smo zajednički vizualni identitet, brand strategiju, kojom ćemo se predstavljati na tržištu kao jedna destinacija, rekla je direktorica TZ-a Jelsa
Marija Marjan.
Nije bilo jednostavno ujediniti otok s čak šest upisa na listu UNESCO-a. Prethodila je sveobuhvatna analiza i radionice s predstavnicima gradova i općina te s mjerodavnim osobama iz područja turizma, povijesti i kulture.
- Ako pričamo o vinu, tu je Hvar dobar, međutim, moramo ih dovesti na središnji dio otoka, gdje se nalazi vino. Ako idemo po levandu, onda je to Velo Grablje, smatram da od povijesti, kulturne baštine, pa čemu smo pod UNESCO-om sa šest stvari. To je na cijelom otoku rasprostranjeno, poručio je gradonačelnik Hvara
Rikardo Novak.
Izravna katamaranska linija od Staroga Grada do Splita
Hvar će ove posezone prvi put dobiti i izravnu katamaransku liniju od Staroga Grada do Splita. Neće biti samo turistička, a pomogla je i peticija građanske inicijative za otok koja je od Agencije za obalni linijski promet zatražila bolju povezanost.
- Linija znači puno, nismo imali takve linije,vozit će se pedeset minuta do Splita i uvelike će pripomoći roditeljima,djeci i poslovnim ljudima, naglasio je načelnik općine Jelsa Nikša Peronja.
A da ne bi sve bilo prigodno i svečarsko, uz Svjetski dan turizma s Hvara je stigao još jedan apel odgovornima da se povede više računa o neprijavljenim gostima.
Naime, ovog ljeta u gradu Hvaru na vrhuncu sezone na 13 tisuća kreveta bilo je prijavljeno samo sedam tisuća gostiju, a slobodnog smještaja, tvrde otočani, tih dana kolovoza nije bilo.
I ove posezone potkraj rujna na otoku je, tvrde, najmanje 20 posto neprijavljenih.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!