Trgovci odbacuju navode o poskupljenjima uoči blagdana

20.12.2025.

19:33

Autor: D.M./HRT

Ilustracija
Ilustracija
Foto: Goran Kovacic / Pixsell

Predblagdanske gužve u trgovačkim centrima ne jenjavaju. Procjene o ukupnoj božićnoj potrošnji ove se godine razlikuju. Dok jedni govore o 2,5 milijarde eura, drugi procjenjuju da bi se moglo potrošiti i do 3,5 milijarde. Predstavnik malih trgovaca u HUP Mirko Budimir kaže da je realno očekivati rast, ali umjeren.

– Već nekoliko godina zaredom u predblagdanskom razdoblju bilježimo veću potrošnju. Ona se u pravilu kreće oko deset posto više nego prethodne godine. Ako uzmemo u obzir da su i dohoci rasli oko deset posto, isto možemo očekivati i od blagdanske potrošnje, rekao je Mirko Budimir za Dnevnik HTV-a.

Kolika će točno biti ukupna brojka, dodaje, teško je precizno prognozirati, ali se okvirno može uzeti prošlogodišnja potrošnja i na nju dodati oko deset posto. U javnosti se često pojavljuje dojam da trgovci uoči Božića dižu cijene, no Budimir takve tvrdnje odbacuje.

'Percepcija o poskupljenjima nije točna'


– To je više percepcija i narativ nego stvarnost. Ako govorimo o božićnoj košarici, trgovci nemaju puno prostora za dizanje cijena, ističe. Podsjeća da u Hrvatskoj postoji oko 100 proizvoda s ograničenim cijenama, koje trgovci smiju prodavati isključivo po propisanim iznosima.

– Oko 80 posto tih proizvoda nalazi se upravo u božićnoj košarici, kaže Budimir.

Riba, jaja i meso: gdje su izuzeci?


Kad je riječ o jajima, Budimir naglašava da su ona već dvije godine na ograničenoj cijeni, pa trgovci ne mogu utjecati na njihovo poskupljenje. Slično je i s određenim vrstama ribe koje su obuhvaćene mjerama ograničenja cijena.

– Ako govorimo o bakalaru, tu je situacija drukčija. Hrvatska ga uvozi u velikim količinama, a cijenu diktiraju proizvođači koji imaju tržišne viškove. Trgovci tu cijenu moraju prihvatiti, objašnjava.

Velike gužve u trgovačkim centrima očekuju se i sutra, ali ni time blagdanska kupnja ne završava. Nakon Božića slijedi još jedan val – zimska sezonska sniženja, koja će dodatno privući kupce u trgovine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!