Trgovci odgovorili Filipoviću
Foto: Ilustracija / Shutterstock
Trgovci su spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, ističu u utorak iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).
U dopisu koji je HUP-Udruga trgovine u utorak ujutro uputila Ministarstvu gospodarstva, navodi se kako su 16. siječnja zaprimili dopis Ministarstva u kojem se za relevantne datume tražila dostava najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija.
- S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu, navode iz HUP-a te ističu kako u očitovanju Ministarstva ni na koji način nije objašnjena metodologija usporedbe cijena, odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca.
Dodaju u ime svih trgovaca kojima se ministar obratio sa zahtjevom za dostavu podataka o cijenama da su spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju su svi trgovci u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli.
HUP: Trgovce se proziva bez uporišta
Iz HUP-a napominju da su trgovački lanci bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i varanje potrošača u procesu konverzije.
Da su te optužbe bile neutemeljene, pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH, navode iz HUP-Udruge trgovine.
- S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača, istaknuli su u svom dopisu upućenom resornom Ministarstvu.
Sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena, kako su naveli, podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja.
- Kakva je to poruka hrvatskim građanima? Da nisu u stanju pokazati cijene koje su bile javno dostupne na policama. Kako im nije jasno? Kako Konzum i KTC mogu odgovoriti da će sve prikazati, a ovi drugi ne, odgovorio im je na aktualnom satu Davor Filipović, ministar gospodarstva i održivog razvoja.
Filipović: Posjet inspekcija najbolja mjera za neopravdano dizanje cijena
Dio trgovačkih lanaca nije se ponašao fer i to je točno, a za sada su se kao najbolje pedagoške mjere, sukladno zaključku Vlade da se sve cijene trebaju vratiti na one kakve su bile 31. prosinca, pokazali posjeti državnog inspektorata, Porezne i Carinske uprave pojedinim poslovnim subjektima, rekao je ministar Filipović, odgovarajući nezavisnoj zastupnici Marijani Petir o podizanju cijena nakon uvođenja eura.
Ponovio je kako su nalazi inspektorata pokazali da je oko 30 posto subjekata neopravdano podiglo cijene i da nakon posjeta inspektora cijene vraćaju na razinu od 31. prosinca.
Filipović je istaknuo kako se rast cijena ne može objasniti povećanjem inputa, a da se indeks cijena hrane devet mjeseci zaredom smanjuje, da su pale proizvođačke cijene i da su cijene struje i dizela u Hrvatskoj niže nego u drugim zemljama.
- Nije OK kontinuiramo podizati cijene, a da s druge strane Vlada pomaže kako bi gospodarstvo nesmetano funkcioniralo; nije OK da Vlada smanjuje stope PDV-a, a da se to ne reflektira na konačnu cijenu proizvoda, poručio je ministar gospodarstva Filipović.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!