Obnova željezničke pruge od Zadra do Knina u punom je jeku. Radove vrijedne 90 milijuna eura izvodi zagrebačka podružnica austrijske tvrtke Switelsky koja se bavi izgradnjom velikih infrastrukturnih projekata. Iako je linija između Zadra i Knina ukinuta prije više od desetljeća, Zadar od pruge i vlakova nije odustao.
Do Zadra trenutno možete, zrakom, cestom, morem, a nakon obnove pruge ponovno i vlakom. Dionica od Zadra do Knina mora biti završena 2028.
Prije vise od 11 godina ukinuta linija od Zadra do Knina u intenzivnoj je obnovi. Na dotrajaloj pruzi sve će se zamijeniti.
- Pragovi, tračnice, izbacuje se stari i stavlja novi tucanik, kaže Hrvoje Kurelac, inženjer gradilišta.
Ne štede se ni ljudi ni strojevi.
- Radimo 12 sati od 7-19, ali ima strojeva i da se izdržati, ima malo vjetrića, kaže Damir Jelčić, radnik.
Dionica od Zadra do Benkovca već miriše po novom. Ova replika kineskog zida u Benkovcu od do sada zamijenjenih pružnih pragova dovoljno govori o opsegu radova.
Nema više dileme pruga će se izmjestit iz Bibinja gdje je presjecala mjesto i desetljećima stvarala niz sigurnosnih problema. Taj će se problem riješiti izgradnjom zaobilaznice i tunela nešto dužeg od 3 km.
- Obnova kroz Bibinje neće ići taj dio se preskače ide se odmah na izgradnju novog tunela i izmještanje obilaznice kroz Bibinje, rekao je Josip Bilaver, zadarski župan.
Brzina ni ubuduće ovoj pruzi neće biti neka vrlina. Sa nekadašnjih 50-etak na sat ubuduće bit će to sigurnih 100 km na sat.
Ali zato udobnosti neće manjkati. Nekadašnje vagone s drvenim klupama zamijenit će suvremeni vlakovi.
- To će biti manji vlakovi koji su sad naručeni manji do 100 putnika... očekujemo njihovu isporuku do kraja završetka tunela, kaže župan Bilaver.
Cijeli projekt financiran je sredstvima Europske unije. Zadar će tako u luci Gaženica dobiti impresivni prometni čvor za vremena koja dolaze.