Njemački automobilski koncern Volkswagen najavio je zatvaranje najmanje triju pogona u Njemačkoj i otpuštanje na desetke tisuća zaposlenih. Zbog sve veće i jeftinije konkurencije električnih automobila iz Kine, cijela automobilska industrija u strahu je za svoju budućnost.
Najveći proizvođač automobila u Europi ove je godine prodao 4 posto manje automobila nego lani. Dobit je znatno manja - za čak 42 posto u trećem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje lani. Prvi put u povijesti tvrtka stoga nije isključila mogućnost zatvaranja proizvodnih pogona u Njemačkoj.
- Proizvodna lokacija u Njemačkoj za nas ima veliko značenje i borit ćemo se za svako radno mjesto u Njemačkoj, to je sigurno. Ali uvjet za to je smanjenje troškova u svim segmentima poslovanja kako bismo postali fleksibilniji u pogledu cijena i bili konkurentniji, rekao je Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagena.
Gotovo 300.000 ljudi radi u deset Volkswagenovih njemačkih tvornica. Nakon planova o zatvaranju najmanje triju tvornica i ukidanja desetaka tisuća radnih mjesta, tvrtka od zaposlenika traži da se odreknu 10 posto plaće.
- To su vrlo drastični rezovi koji izazivaju strah. Moramo vidjeti kako ćemo prehraniti naše obitelji i što je sljedeće za ovu regiju, jer ovo ima široke posljedice, i za regiju i zapravo za cijelu Njemačku, kazala je Britta John, djelatnica u Volkswagenu od 1997., sektor sigurnosti informacija.
Cijeli grad ovisi o poduzeću
Sjedište tvrtke je u Wolfsburgu, petom po veličini gradu u pokrajini Donjoj Saskoj. Ovdje gotovo svi rade u Volkswagenu, nema osobe čiji član obitelji ili netko od prijatelja nije zaposlenik te tvrtke. Cijeli grad ovisi o tom poduzeću.
- Prije je posao u Volkswagenu uvijek bio zajamčen. Sada je drukčije. Raspoloženje je vrlo napeto. Ljudi su uplašeni. Neizvjesno je. Nitko ne zna što će se dogoditi. Nekako se to osjeća u zraku, ispričala je konobarica Alma.
Financijske neuspjehe njemački automobilski div uvelike pripisuje lošoj prodaji svojih električnih automobila. Stručnjaci navode da su u usporedbi s kineskom konkurencijom preskupi i zastarjeli. Osim toga, tvrtka vuče i probleme iz prošlosti.
- Teška situacija u kojoj je Volkswagen danas počela je prije više od 10 godina, kada je otkrivena prevara s emisijama dizelskih vozila. Čak i tada Volkswagen se suočavao s ozbiljnim problemima restrukturiranja. Trenutačno poslovno okružje Njemačke, uključujući rastuće troškove energije i različite vrste poreza, uzrokuje velik pritisak na Volkswagenovu proizvodnju i rad, rekao je
Michael Bose, Automotive Berlin Brandenburg.
Predstavnici Volkswagena nastavit će razgovore sa sindikatima potkraj mjeseca.