Vrijednost građevinskih radova 3,7 posto veća nego lani

29.08.2025.

12:18

Autor: V.G./HRT/Hina

Ilustracija
Ilustracija
Foto: Sanjin Strukic / Pixsell

Vrijednost izvršenih građevinskih radova koje su s vlastitim radnicima ostvarili poslovni subjekti s 20 i više zaposlenih u drugom je tromjesečju ove godine porasla za 3,7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je vrijednost novih narudžbi veća za 9,5 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Građevinski radovi u drugom kvartalu ove godine ukupno su bili vrijedni 1,88 milijardi eura, od čega se 1,28 milijardi eura odnosi na radove izvedene s vlastitim radnicima, a 605,7 milijuna eura na radove s podizvođačima.

Vrijednost novih narudžbi u drugom tromjesečju iznosila je 1,65 milijardi eura, od čega se 957 milijuna eura odnosi na zgrade, a 701 milijun na ostale građevine.

Gledajući samo radove obavljene s vlastitim radnicima, 66 posto izvedeno je na novogradnjama, a 34 posto su ostali radovi.

Istovremeno je 55,5 posto radova izvršeno na zgradama, a 44,5 posto na ostalim građevinama poput prometne infrastrukture, cjevovoda, komunikacijskih i energetskih vodova i sl., podaci su DZS-a.

Vrijednost izvršenih građevinskih radova koje su s vlastitim radnicima ostvarili poslovni subjekti s 20 i više zaposlenih u prvih šest mjeseci ove godine veća je za 5,3 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je vrijednost novih narudžbi porasla za 2,4 posto.

Građevinski radovi u prva dva kvartala ove godine ukupno su bili vrijedni 3,47 milijardi eura, od čega se 2,38 milijardi eura odnosi na radove izvedene s vlastitim radnicima, a nešto više od milijarde eura na radove s podizvođačima.

Vrijednost novih narudžbi od siječnja do kraja lipnja 2025. iznosila je 3,1 milijardu eura, od čega se 1,75 milijardi odnosi na zgrade, a 1,3 milijarde eura na ostale građevine, priopćio je DZS.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!