Zajednička promocija turizma Hrvatske, Slovenije i Austrije u SAD-u

11.11.2025.

12:48

Autor: V.G./HRT/Hina

Zajednička promocija turizma Hrvatske, Slovenije i Austrije u SAD-u
Zajednička promocija turizma Hrvatske, Slovenije i Austrije u SAD-u
Foto: HTZ / PRESS

Hrvatska, Slovenija i Austrija promoviraju turističke ponude na tržištu SAD-a zajedničkom kampanjom "Alps-Adriatic-Amazing" koju sufinancira Europska komisija za putovanja (ETC) kako bi se Europa promovirala kao visokokvalitetna turistička destinacija.

Hrvatska turistička zajednica (HTZ), koja je o tome izvijestila u utorak, nositelj je hrvatskog dijela kampanje, uz slovensku i austrijsku nacionalnu turističku organizaciju.

Cilj je kampanje pojačati prisutnost i vidljivost triju zemalja te cijele regije na turističkom tržištu SAD-a, i to isticanjem ljepota i turističkih aduta alpsko-jadranske regije, doživljaja u prirodi, bogate kulturne baštine i raznolike gastronomije, s naglaskom na odgovornom i održivom turizmu.

Važnost tržišta SAD-a za turizam svih triju država


SAD je, prema riječima direktora HTZ-a Kristjana Staničića, najvažnije daleko tržište za hrvatski turizam. Zajedničke kampanje smatra izvrsnim primjerom suradnje destinacija sličnih vrijednosti, kulture i visokog stupnja kvalitete ponude.


- Kampanju podržava Europska putnička komisija (ETC) s ciljem dodatnog pozicioniranja srednjoeuropskog i mediteranskog prostora kao autentične, sigurne i raznolike regije, idealne za putovanja američkih turista. Hrvatska takvim projektima dodatno jača prisutnost na dalekim tržištima i potiče stvaranje prepoznatljivog europskog turističkog brenda koji promiče održivost, autentičnost i jedinstvena iskustva, poručio je Staničić, ujedno i potpredsjednik ETC-a.


Napominje da je Hrvatsku ove godine u deset mjeseci posjetilo više od 829 tisuća američkih turista koji su ostvarili 2,3 milijuna noćenja, što je deset posto više nego na lani.

Nastup u Las Vegasu


U sklopu kampanje provode se razne aktivnosti, među kojima je i konferencija "Signature Travel Network" u Las Vegasu, gdje se do 13. studenog tri zemlje zajednički predstavljaju.


Uz nacionalne turističke organizacije, sudjeluje i nekoliko destinacijskih organizacija iz alpsko-jadranske regije, poput Vipavske doline, Julijskih Alpi, Krasa, Umaga i Furlanije-Julijska krajine.


- I za slovenski turizam američko tržište jedno je od najdinamičnijih i najperspektivnijih dalekih tržišta, rekla je direktorica Slovenske turističke organizacije (STO) Maja Pak Olaj, naglasivši da su turisti iz SAD-a ove godine u Sloveniji ostvarili 12 posto više noćenja nego lani te da su rujan i lipanj najpopularniji mjeseci.


- To odražava našu predanost promociji kvalitetnih iskustava izvan glavne sezone, a zajednička kampanja izvrstan je primjer prekogranične suradnje koja može privući putnike koji traže visoke vrijednosti te autentična i održiva putovanja, ocijenila je Pak Olaj.


Direktorica Austrijske nacionalne turističke organizacije Astrid Steharnig-Staudinger naglasila je važnost SAD-a za austrijski turizam ističući da je 2025. rekordna godina po dolascima američkih turista u Austriju, a i sve su veća zanimanja za putovanja izvan glavne sezone.


- Uspješno pozicioniramo Austriju kao cjelogodišnju destinaciju za iskusne američke putnike koji traže i poznate atrakcije i skrivene dragulje. Naše partnerstvo sa Slovenijom i Hrvatskom omogućava nam da istaknemo južnu Austriju, poput Koruških jezera i Graza, rekla je Steharnig-Staudinger.


Iz HTZ-a dodaju da kampanja obuhvaća i suradnju s američkim medijem za putovanja "Travel Weekly" objavom članka na temelju iskustava američkih turističkih agenata koji su posjetili regiju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!