Nakon teške pomorske nesreće u Murterskom moru otvorilo se nekoliko ključnih pitanja o sigurnosti plovidbe. Je li ovo posljednji trenutak da nešto promijenimo i izbjegnemo ovakve tragedije - pitali smo profesionalnog ribara Petra Baranovića.
19.07.2023.
10:29
Autor: HRT/D.M.
Nakon teške pomorske nesreće u Murterskom moru otvorilo se nekoliko ključnih pitanja o sigurnosti plovidbe. Je li ovo posljednji trenutak da nešto promijenimo i izbjegnemo ovakve tragedije - pitali smo profesionalnog ribara Petra Baranovića.
- Imamo alarmantnu situaciju i bilo bi normalno da administracija i resorno ministarstvo hitno reagiraju reformom pomorskih propisa. Došlo je do gomilanja broja nautičkih plovila, gustoća prometa u pojedinim lokalitetima Jadranskog mora je, po mom osobnom mišljenju, prevelika i zahtjevna i, ono što je sigurno, a to se pokazalo već iz prvih izvješća ove pomorske tragedije, radi se i o prilično velikoj brzini plovila koje je udarilo u ribaricu. Pretpostavljam da je u kombinaciji bilo i korištenje autopilota, rekao je profesionalni ribar Petar Baranović.
- Autopilot koji ste spomenuli samo je jedna od ključnih stvari. Odgovorno tvrdim kao čovjek koji je proveo na moru dugi niz godina i zapovjednik sam ribarskog broda, osjećam se odgovoran za mlade zaposlenike - autopilot kao sredstvo u teritorijalnim vodama RH nema što tražiti upotrebi. To je apsolutno neopravdano, a potencijalno vrlo opasno i tvrdim da se velik broj pomorskih nezgoda događa upravo zbog upotrebe autopilota. To je sredstvo koje ima svoju svrhu i svoju opravdanost na dugim plovidbama. Kad plovite po otvorenom moru, da smanji fizičko opterećenje i napor posade, ustvrdio je Baranović.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora