Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelja bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima istaknu važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.
U svom dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika s pacijentima i njihovom pratnjom, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.
Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, istaknu važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu.
- Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja, ističe ministar u dopisu.
Stoga ravnateljima preporučuje da ulože "dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji" te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine bili na edukaciji o pravima pacijenata ili komunikacijskim vještinama.
Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ
U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.
- Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija COVID-a, potresi i ostali popratni okidači ostavili su traga na svima nama, no pacijent nam mora ostati u fokusu, čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava, naglasio je.
Stoga je, kaže, skrenuo pozornost ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacije zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerene na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.
- Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti teret bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ulica i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici pacijentima radi kojih postojimo, poručuje ministar zdravstva.