Bijela ili crna lista trgovačkih lanaca?

18.01.2023.

19:46

Autor: S.Badžek/D.Santini/B.Štrkalj/I.Bukulin Zlatović/P.F./Dnevnik/HRT

Kupovina u trgovini

Kupovina u trgovini

Foto: Dnevnik / HRT

Osam od ukupno deset najvećih trgovačkih lanaca Vladi ni danas nije dostavilo cijene maloprodajnih proizvoda, jer metodologija koju su tražili, a koju im je Vlada poslala još jučer - nisu još dobili. Podsjetimo, to su trgovci postavili kao uvjet za dostavu cijena. Još se ne zna hoće li Vlada objaviti bijelu listu ili će oni koji ne surađuju završiti na crnoj listi.


Bilo skupo ili ne, najosnovnije za život mora se kupiti. Svima bi dobro došlo da na jednom mjestu mogu uspoređivati cijene u trgovačkim lancima.

- To će kažnjavati sami potrošači, Vlada tu nema utjecaja, ono gdje je skuplje, tamo ne idem, rekao je građanin.

- Ja mislim da bi trebao netko drugi, a ne Vlada, neka agencija:.Mislim da je žalosno da se time bavi Vlada, ima ona pametnijeg posla, smatra drugi.

- Zato i postoje agencije pri Vladi, koje su zadužene za regulaciju tržišta. Tržište kad funkcionira je u redu, ali kad ne funkcionira, Vlada mora uskočiti i djelovati preventivno da to ne preuzme maha, mišljenja je treći.

- Mislim da su oni sve to prije trebali dogovoriti, nisu ih trebali zaskočiti kad se to već dogodilo. To se trebalo prije napraviti nekom odredbom da se ne mogu mijenjati cijene, uvjerena je građanka.

Vrata Državnog inspektorata novinarima su zatvorena. Prikupljaju i obrađuju podatke. No, mišljenja su mnogi da inspekcije i liste stižu prekasno, kada je euro postao naša valuta.

- Sad su ljuti zato što netko ne poštiva dogovor. Poštivao ili ne poštivao dogovor, mi smo ti građani koji plaćamo daleko veće povećanje nego što se igdje, ikad, ikome događalo, tako da u ovoj situaciji što god Vlada napravila, neće biti dovoljno, Krešimir Sever, Nezavisni hrvatski sindikati.

Ni potrošači neće uskoro početi mijenjati svoje navike. Za to treba vremena, ali i pomnije planiranje.

- Ljudi će ići u tom smjeru koji im donosi više benefita, naravno, značajnija promjena ponašanja, ne dolazi tako lako, možda će doći do malih promjena, ne znam potrošači će otići u drugi dućan ili će više vremena provesti pretražujući gdje su cijene najbolje, dr. sc. Andrijana Mušura Gabor, ZŠEM, stručnjakinja za ponašanje potrošača.

Ono što se dosad promijenilo jest da potrošači više prate akcije, ne ubacuje se u kolica bez razmišljanja.

- Gledam gdje mogu proći bolje, rekao je jedan potrošač.

- Ako odeš u jednu trgovinu, imaš jedan, dva proizvoda na akciji koji su jeftiniji, koje ćeš uzeti, onda moraš otići dva kilometra po drugi artikl i onda bi non-stop morao gledati neke akcije, dodao je drugi.

- Ja vam uopće ne gledam na cijene, kupujem kao i do sada, istaknula je treća.

Komu je blizu, možda će i u kupnju preko granice, a ostali će preračunavati i čekati. Dok ne pronađu ono što je najbolje odgovaranja stanju u njihovu novčaniku.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!