Počeli radovi na brzoj cesti Bjelovar-Virovitica-Terezino Polje
Foto: Dnevnik / HRT
Virovitičko-podravska županija još je županija koja nema ni kilometra autocesta, ali ni brzih cesta, što na njezinu području stvara goleme probleme u prometu. No to bi se napokon uskoro trebalo promijeniti. Počeli su radovi na prvih 5 kilometara dionice Bjelovar-Virovitica-Terezino Polje, ceste o kojoj stanovnici te županije slušaju već desetljećima.
Cesta zvana čežnja. Tako stanovnici Virovitičko-podravske županije nazivaju brzu cestu čiji je početak gradnje bio vrlo spor.
- Važno je da sve bude normalno povezano. Lakše je za ljude, sve je lakše budući da nam je željeznica..., smatra Svetlana Buzuk iz Suhopolja.
- Mi smo iz Zagreba doselili u Suhopolje. Tako da imam neke poveznice i jedan prijatelj čeka da se izgradi brza cesta da se doseli ovdje, kaže Andrija Čanić iz Suhopolja.
Prvih 5 kilometara dionice prema Bjelovaru hrvatski izvođači grade u dvije faze - na čvoru Virovitica i spoju Virovitica-Špišić Bukovica. Radovi bi trebali biti gotovi za dvije godine, a vrijedni su oko 30 milijuna eura.
Brza cesta koja će povezivati Bjelovar i Viroviticu bit će duga 40 km, trebala bi biti gotova za četiri godine, a bit će od velike važnosti za gospodarstvo. Najviše će, kažu, profitirati megazona Zapad II koja je zasad prazna.
- Megazona je upravo naslonjena na brzu cestu i ima 359 hektara nakon proširenja. To će biti jedna od najvećih poduzetničkih zona u Europi. Nama je ta cesta isključivo važna za razvoj gospodarstva ovog dijela Slavonije i Podravine, istaknuo je gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin.
- Povijesni je dan za Virovitičko-podravsku županiju, ovo je ono što su mnoge generacije sanjale. Vjerujem da s današnjim danom ovaj projekt više nitko i ništa ne može zaustaviti, naglasio je virovitičko-podravski župan Igor Andrović.
Procjenjuje se da će podravsko-bilogorskih 40 kilometara dvotračne brze ceste stajati oko 200 milijuna eura. Novi operativni program Europske unije nije bio izdašan.
- Imamo 174 milijuna eura za dva projekta. Jedan je upravo ovaj koji danas otvaramo, a drugi je Split - Omiš. Mi ćemo novce rasporediti na ta dva projekta, rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
U planu je izgradnja nekoliko brzih cesta i obilaznica.
- Ići ćemo vrlo brzo na jedno kreditno zaduženje da možemo financijski zatvoriti sve ove projekte. Tako da se nemojmo uopće opterećivati koliko sredstava ima EU. Europa je više usmjerena na željeznicu nego ceste, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Ove godine bit će raspisan natječaj za prvih 15 kilometara ceste od Bjelovara do Virovitice. Virovitičani bi tako do Zagreba mogli stići za jedan sat. Preduvjet je za to brza cesta od Bjelovara do Zagreba, no radovi na posljednjih 12 kilometara idu iznimno sporo.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!