Do 2023. Hrvatska bi u potpunosti trebala digitalizirati javnu upravu i Vladu

18.12.2022.

13:31

Autor: Studio 4/HRT/A.S.

Bernard Gršić

Bernard Gršić

Foto: Studio 4 / HRT

Hrvatska bi do 2032. godine trebala postati zemlja digitalno i gospodarski konkurentnih poduzeća i digitalizirane javne uprave. Pritom je važno da se u digitalne procese aktivno uključe sve razine Vlade, vlast i građani.

To predviđa digitalna strategija 2032., koja je u petak donesena u Hrvatskom saboru. O samoj strategiji za HTV-ov Studio 4 govorio je državni tajnik zadužen za digitalizacije, Bernard Gršić.

- Imamo četiri strateška cilja koja govore o tome da želimo imati digitalizirano gospodarstvo, javnu upravu i dostupan širokopojasni internet u svim dijelovima Hrvatske, rekao je GršićIstaknuo je važnost vještina građana u digitalizaciji.

Strategija se radila godinu dana. Sudjelovalo je više od 140 sudionika iz područja akademske zajednice, civilnog sektora i javne uprave.

Važno je mjeriti uspješnost samog rada i napretka.

- Zato smo se odlučili koristiti digitalni indeks, odnosno indeks digitalizacije i gospodarstva koji Europska komisija provodi svake godine, rekao je Gršić.

Indeksom se želi pratiti napredak, ali i vidjeti na kojem je stupnju pojedina država. U usporedbi s drugim zemljama, Hrvatska još ne napreduje brzo.

- Tu bih istaknuo bolje rezultate Hrvatske, a to je rast digitalnih vještina građana, koji su se pomaknuli sa 16. na deveto mjesto, kazao je Gršić.

Hrvatska je prema digitalizaciji gospodarstva u prosjeku Europske unije

- Naravno da to može bolje i da se može digitalizirati srednje poduzetništvo kako smo zacrtali u Strategiji, da se stvore centri za inovacije i usluge za digitalno poslovanje, izjavio je Gršić.

IT sektor u Hrvatskoj se razvija, a pohvalno je i da raste izvoz IT usluga. Kroz BDP, IT industrija sudjeluje oko 4,5 posto, dodaje Gršić. Strategijom je zacrtano da za deset godina taj broj bude na 13 posto.

- Želimo modernizirati mrežu državnih tijela, komunikaciju, radimo novu državnu informacijsku infrastrukturu koja će na jedinstvenoj platformi omogućavati državnim tijelima da obavljaju bolje usluge, izjavio je Gršić.

Za građane se želi napraviti kontakt-centar gdje će moći putem bilo kojeg komunikacijskog kanala stupiti u kontakt kako bi dobili potrebnu informaciju. Sve ove usluge, dodaje Gršić, želimo prenijeti u mobilne platforme. 

Više je od milijun korisnika usluge e-građanin, a broj korištenja svakodnevno raste. Najčešće se koristi e-dnevnik, e-porezna, zdravstvene usluge i mirovinsko osiguranje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!