Ne razmišlja o zatvaranju škola i sveučilišta jer je na njima trend broja zaraženih blaži nego u općoj populaciji, poručio je ministar.
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs ponovio je nakon sjednice Vlade da se ne razmišlja o zatvaranju škola i sveučilišta jer je na njima trend broja zaraženih blaži nego u općoj populaciji. Prati se stanje i njemu prilagođavaju mjere i aktivnosti, dodao je.
- Fakulteti su bili spremni za prelazak na online nastavu, a u međuvremenu je dobar dio fakulteta to i napravio, što je za one koji nastavu izvode kroz vježbe teže. Od 60.000 studenata koji studiraju u Zagrebu, oko 10.000 ih dolazi izvan Zagreba, među njima je prije dva dana bilo šest pozitivnih studenata. Opće stanje se odražava i na sveučilišni sustav, ali proporcionalno sporije i bitno manje, poručio je Fuchs.
➡️
Epidemija koronavirusa - nove informacije➡️
Plenković najavio paket novih mjera➡️
Sve o koronavirusuPodsjetio da su na početku predviđena tri modela nastave, a lokalni stožeri u svakom trenutku mogu donijeti odluku da neka od škola prijeđe na drugi model. To se događa, neka bi škola ispala iz modela "licem u lice" i održavala nastavu dva tjedna online pa vratila učenike natrag u školu, dodao je.
Zatvaranje škola nema smisla tako dugo dok su druge institucije otvorene. U svijetu trenutno svega nekoliko zemalja ima lockdown (zatvaranje) kao Slovenija, Poljska, Austrija i Češka. Neke su išle u zatvaranje ali su ostavile otvorene obrazovne ustanove, napomenuo je Fuchs ocijenivši kako bi se to moglo učiniti ako se budu donosile druge mjere, a za sada nema smisla.
Cjelovita digitalizacija obrazovnog sustavaMinistar znanosti i obrazovanja također je izvijestio o pokretanju projekta cjelovite digitalizacije hrvatskog osnovnog i srednjeg obrazovnog sustava, u koji će se uložiti 177 milijuna eura, od kojih 155 iz sredstava EU-a. To je druga faza projekta, nakon prvog pilot projekta u kojem je digitalizirano i informacijski povezano u mrežu 170 škola. Sada bi to trebalo učiniti za sve škole, njih 1116, što uključuje nabavku kompletne informatičke opreme u školama, postavljanje nekoliko disperziranih potpornih cenatra Carneta kao podrška cijelom sustavu i poboljšanje funkcioniranja same mreže Carneta, kazao je.
Brzina projekta ovisi o postupcima javne nabave i okolnostima koronavirusa kako bi se vodilo računa o sigurnosti učenika i zaposlenika, dodao je Fuchs.