Stanovnici Zagreba i svi koji dolaze u glavni grad - sve više vremena gube u prometnim gužvama. U posljednje četiri godine u Zagrebu je registrirano 40 tisuća novih automobila.
17.10.2024.
23:17
Autor: V.K./Otvoreno/HRT
Stanovnici Zagreba i svi koji dolaze u glavni grad - sve više vremena gube u prometnim gužvama. U posljednje četiri godine u Zagrebu je registrirano 40 tisuća novih automobila.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je ulaganja - nove ceste, mostove i garaže... Prometna rješenja, očito, glavni su adut gradske vlasti za još jedan mandat. A što kažu oni koji će se također kandidirati za mjesto prvog čovjeka Zagreba? Hoće li se riješiti problem gužvi?
O tome su u Otvorenom govorili Mislav Herman, HDZ, Dina Vasić, nezavisna, Davor Bernardić, nezavisni i Damir Bakić, Možemo!
Galerija
Bakić je kazao da je sada došlo vrijeme da se krenu intenzivno rješavati problemi. Naglašava kako su se gužve u zadnje vrijeme intenzivirale.
- Mi koji upravljamo gradom željeli bi da se gužve smanje, ali pravo je pitanje zašto su te gužve. Nekoliko je razloga tome. Prvi je razlog da se fizički povećao broj automobila, trenutno je u Zagrebu registrirano automobila 460 tisuća, ali postoje i oni koji poslovno dolaze u grad, istaknuo je.
Herman je kazao da ništa od toga što je Bakić rekao nije točno. Kako kaže 40 tisuća vozila više nego prvog srpnja nema. Naglašava kako su se gužve pojavile nakon povratka građana s godišnjih odmora i početkom školske godine.
- Što se dogodilo s ugovorima, što se dogodilo s bankovnim garancijama, veliko je pitanje. Zašto sve kasni, vjerojatno što nije dobro isplanirano proračunski i cijene su otišle gore, govori.
Postavlja se pitanje zašto se ne radi u 3 smjene.
- Kada govorimo o raznim projektima koje je Tomislav Tomašević stavio kao predizborni pamflet pred građane, to je lista želja i pozdrava. Tomašević me podsjeća na bivšeg gradonačelnika. Nema nikakvog konkretnog prometnog rješenja.
Dodaje kako grad vrvi sa stupićima, da su neadekvatne zelene mjere, zatvoreni su pravci, stvaraju se gužve te se više stvara CO2.
Na pitanje što bi učinila ako postane gradonačelnica, Vasić je rekla kako bi prvenstveno otvorila veće koridore koji idu sa sjevera prema jugu grada te bi vratila staru Vlašku ulicu stoga što je to jedina trasa koja može funkcionirati.
- Nitko se nije osvrnuo na denivelaciju prometa, a to mislim na tramvaje. Mi imamo polu raspadnute tračnice koje se nisu produžile u posljednje 3 godine. Postoje projekti EU koji su se mogli iskoristiti u financiranju, naglašava.
- Mi smo došli s prvom zadaćom koja je postavljena pred nas da obnovimo grad nakon potresa i to smo učinili mnogo brže i efikasnije no što je to učinila država. Od 207 registriranih projekata poslije potresne obnove, do prije nekoliko mjeseci je završeno njih 189, rekao je.
Herman je kazao da kada HDZ preuzme vlast u Zagrebu da će otvoriti sve ulice koje su zatvorene, a to su stara Vlaška, Preradovićeva, Masarykova te se vraća treća traka u Prilazu Đure Deželića. Naglašava kako Zagreb treba prodisati dok se ne završi obnova.
- Onda možemo razmišljati o biciklističkim stazama i pješacima, ali u ovom trenutku to nije moguće, govori.
Vasić naglašava kako nije normalna trenutna situacija s prometom te da je ona prva koja bi išla javnim prijevozom da je on uređen.
Bernardić smatra kako bi se tramvajska mreža trebala širiti, ali isto tako i željeznička.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora