Većina radova na glavnim cestama u Zagrebu završena je tijekom ljeta, no radovi i dalje traju pa su prometne gužve u metropoli postale nesnosne. Razlog povećanih gužvi je, kaže gradonačelnik Tomislav Tomašević, dugogodišnji izostanak planiranja infrastrukture i nagli rast broja automobila na prometnicama posljednjih godina.
Na današnjoj konferenciji za medije gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević podsjetio je javnost na niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu koje su u tijeku ili uskoro kreću, od 6.6 km produljenja Branimirove i ulice Rudolfa Kolaka, kojim se otvara obilazni pravac na istoku grada, preko izgradnje Sarajevske ceste na jugu grada, od rotora u Zapruđu do ulice Aleksandra Brdarića koja kreće sljedeći tjedan, do podvožnjaka Medpotoki i Jarunskog mosta na zapadu grada.
Uz navedene investicije koje su već ranije predstavljene javnosti, danas je najavljen i novi veliki cestovni projekt važan za središte grada, izgradnja nove Šarengradske ulice od Vukovarske ulice do Jadranskog mosta.
- Izgradnja Šarengradske će promijeniti prometnu sliku centra grada, prometnica koju je odavno trebalo izgraditi da rastereti Savsku cestu i stvori novi ulaz u grad s Jadranskog mosta. Mi ćemo biti ti koji ćemo i taj projekt realizirati, nakon što se najavljivao desetljećima, rekao je Tomašević, objasnivši kako je gradska uprava u posljednje vrijeme intenzivno radila na pripremi ovog projekta.
Prva dionica bit će izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste za koju je napravljeno idejno rješenje.
- Pred ishođenjem smo lokacijske dozvole, nakon toga slijedi izrada parcelacijskih elaborata, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa tako da javni natječaj za glavne i izvedbene projekte očekujemo na proljeće iduće godine i početak radova tijekom 2026. godine, objasnio je gradonačelnik Tomašević.
Prometnica će se sastojati od četiri automobilske trake, kao i dodatne trake u zonama raskrižja, te obostrano širokih pješačkih i biciklističkih koridora, međusobno odvojenih zelenilom i drvoredima.
Za drugu dionicu, od Zagrebačke ceste do Jadranskog mosta je u tijeku izrada idejnog rješenja kao i rješavanje imovinsko pravnih odnosa.
Najavljena je i konačna primjena blokovskog parkiranja.
- U javno savjetovanje je došlo čak 360 prijedloga, bilo je različitih primjedbi. Nekima su blokovi bili preveliki, nekima premali, tako da, mogu reći da smo brojne prijedloge građana usvojili, rekao je Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!