Prvi novi tramvaj u Zagrebu pušten u promet, putnici oduševljeni

10.03.2025.

Zadnja izmjena 17:05

Autor: M.M./Dnevnik/HRT

Prvi novi zagrebački niskopodni tramvaj proizveden od hrvatske tvrtke KONČAR – Električna vozila d.d. pušten je u promet i prometuje na liniji broj 1, Zapadni kolodvor- Borongaj.

Tramvaj su svečano pustili u rad Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba, Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika, Marko Bogdanović, predsjednik Uprave Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET-a), te Damir Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove ministarstva mora, prometa i infrastrukture. 

- Ovo je prva obnova tramvajskog voznog parka nakon 15 godina. Ponosan sam i jer se radi o vozilu zagrebačke tvrtke Končar, koje je rezultat hrvatske pameti i zagrebačke proizvodnje. Novi tramvaji će sada kontinuirano pristizati i biti uključivani u promet, njih 20 do kraja ove godine, i tako nastavljamo dok ne bude isporučeno svih 80, rekao je gradonačelnik Tomašević. Dodao je i kako će ukupno u modernizaciju tramvajskog voznog parka biti uloženo preko 200 milijuna eura.

Vozač zadovoljan, putnici oduševljeni


Nova jedinica u vožnju je krenula s Remize. Vozač Aleksandar Bulut zadovoljan je. 


- Malo je napredniji, malo je razlika u displeju vozača u nekim funkcijama. Ova vožnja na baterije je novitet. Tramvaj je dobio posebnu bateriju za samopovlačenje u slučaju kvara, kaže Bulut.

Zadovoljni su i putnici. Vožnja je kažu - ugodna i sigurna.

"Šokirana sam ugodno jer za nas invalide ovo jako puno znači , dovoljna širina , tu mogu staviti kolica štap , sve što mi treba", "Dobro je, bolje je nego što je bilo, zadovoljan sam", neke su od reakcija putnika.

'Najsloženiji proizvod hrvatske industrije'


Niskopodni tramvaj NT 2400 produkt je domaće pameti i ruku. Dug je 20 metara, prima 115 putnika i opremljen je videonadzorom. Trebao bi voziti zagrebačkim cestama, ako se pravilno održava, i do 35 godina.


- Deseci mikroračunala, kilometri žica, tisuće signala koji se u svakom trenutku razmjenjuju po sabirnicama ovog vozila čine taj nasloženiji proizvod ne samo Končara nego hrvatske industrije u ovom trenutku, kazao je predsjednik Uprave Končar električna vozila d.d. Josip Ninić.


Izgrađen je na Jankomiru, desetak kilometara od mjesta prvog polaska na Remizi. Prvi je od 40 kraćih naručenih, a stigao je prije roka. Malo se gradova u Europi može time pohvaliti.

Novi kratki niskopodni tramvaji prometovat će na linijama 1, 3, 8 i 13.

Vrijednost ugovora za 20 prvih tramvaja iznosi 47.2 milijuna eura s PDV-om, a sredstva za tu nabavku osigurana su putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje. 

Tramvaj u Zagrebu ima dugu tradiciju – prve tračnice počele su se graditi prije gotovo 130 godina, a već nekoliko godina kasnije, zagrebačkim ulicama prometovao je prvi tramvaj s konjskom zapregom. Od tada do danas, tramvaji su postali neizostavan dio svakodnevice građana. Zahvaljujući ovim značajnim ulaganjima u vozni park, Zagrebom će kroz nekoliko godina prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji te će na taj način Zagreb dodatno potvrditi status moderne europske metropole usmjerene na kvalitetan javni prijevoz, što je jedna od ključnih usluga koja doprinosi kvaliteti života Zagrepčanki i Zagrepčana.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!