22:10 / 05.03.2021.

Autor: Hina/HRT

Nadbiskupija o anketnom listiću: Vjeroučiteljica postupila pedagoški

Riječka nadbiskupija o radnom listiću

Riječka nadbiskupija o radnom listiću

Foto: Goran Kovacic / Pixsell

Vjeroučiteljica iz Kastva je upotrebom radnog listića, na temelju europskog dokumenta prevencije radikalizma, pedagoški i primjereno postupila, utvrdila je Riječka nadbiskupija i istaknula da je cilj bio osvijestiti učenike o važnosti prihvaćanja svih ljudi kao što je to činio Isus.

Nakon što se društvenim mrežama proširio radni listić iz vjeronauka u osmom razredu u Kastvu za nastavnu temu "Prošao je zemljom čineći dobro" u medijima su se danas iznosile osude, a dio saborske oporbe je zatražio i raspravu o reviziji Vatikanskih ugovora.

Događaj krivo protumačen i izvučen iz konteksta

Na medijske zahtjeve da se očituje o spornom zadatku, Riječka nadbiskupija je obavila uvid u taj radni materijal kako bi ispitala navode o sadržaju koji navodno promiče netoleranciju i predrasude te je razgovarala s učiteljicom. U objavi na internetskim stranicama poručila je da je događaj krivo protumačen i izvučen iz konteksta, jer je cilj bio razbijanje predrasuda i razvijanje svijesti djece za uvažavanje različitosti.

Europski dokument u sklopu projekta PRACTICE

- Vjeroučiteljica je dana 2. i 3. ožujka ove godine u dva odjeljenja osmih razreda održala nastavnu jedinicu pod nazivom 'Prošao je zemljom čineći dobro'. Tijekom nastavnog sata poslužila se prigodnim pedagoškim sadržajima koji su objavljeni u priručniku za vjersko-odgojni rad s mladima pod nazivom 'S tobom želim poć Kateheze za mlade' u izdanju Glasa Koncila, Zagreb, 2005., cjelina 7 Svjedočiti Isusa, izvijestila je Nadbiskupija.

- U navedenom priručniku na str. 45 navode se ciljevi sadržaja cjeline 7 koji su u potpunosti istovjetni ishodima nastavne jedinice koju je vjeroučiteljica obrađivala toga dana, a to su: 1. Sudionici promišljaju o svakodnevnom svjedočenju Isusa u životu; 2. Posvijestiti kako su predrasude često zapreka istinskoj komunikaciji.

U sklopu navedene cjeline 7, vjeroučiteljica je na školskom satu upotrijebila otisnuti zadatak koji se nalazi na str. 49. u vidu radnog listića za učenike, a koji je u izvornom obliku objavljen u europskom dokumentu u sklopu projekta PRACTICE (Preventing Radicalism through Critical Thinking Competences), priopćila je Riječka nadbiskupija.

Izvorni sadržaj modificiran prema predrasudama koje susrećemo u našem društvu

Istina je, navodi se dalje, da je vjeroučiteljica za potrebe nastave vjeronauka modificirala izvorni sadržaj koji se nalazi u europskom dokumentu Education pack (str. 80.), u smislu da je unijela neke članke predrasude s kojima se, nažalost, još uvijek suočavaju neki građani u našemu društvu. Ali ona to nije učinila s nikakvom namjerom prikrivene diskriminacije ili omalovažavanja bilo koga u našemu društvu, nego upravo suprotno da postavljenu tematsku jedinicu aktualizira i da osvijesti učenike o važnosti prihvaćanja svih ljudi kao što je to činio Isus koji je prošao zemljom čineći dobro, ističe Riječka nadbiskupija.

Negativna medijska pažnja možda govori koliko se treba vježbati u prihvaćanju drugih bez predrasuda ili osude

Upotrebom navedenog radnog listića za obradu nastavne teme "Prošao je zemljom čineći dobro" u osmom razredu osnovne škole, a koji se u izvornom sadržaju koristi i u drugim međupredmetnim temama počevši od Građanskog odgoja i obrazovanja, vjeroučiteljica je u potpunosti pedagoški i primjereno postupila, ocjenjeno je.

Žao nam je da je, zbog nesporazuma i parcijalnih informacija, obrada ove teme izazvala toliko negativne medijske pažnje, sve do granica osude osobe i školskog predmeta. S druge strane, možda su i te reakcije pokazatelj koliko svi skupa, kao društvo i kao pojedinci, trebamo učiti i vježbati se u prihvaćanju drugih bez predrasuda ili osude, poručila je Riječka nadbiskupija.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!