01:13 / 19.12.2020.

Autor: Ivanka Bukulin Zlatović/Potrošački kod/HRT

Obračun s poštom - izgubljeni u dostavi

Foto: ilustracija, Pixabay

Foto: ilustracija, Pixabay

Foto: - / -

Što učiniti kad ne dobijete svoj paket na vrijeme za emisiju Potrošački kod govori stručnjakinja za zaštitu prava potrošača Dijana Kladar.
Posljednjih dana korisnici Hrvatske pošte ogorčeni su. Ne samo da im paketi kasne, nego im ne mogu ni ući u trag, a korisnička služba na njihove pozive ne odgovara. Sve se to događa u mjesecu kada je pošiljaka više nego inače. Može li reda u nered Hrvatske pošte uvesti Regulatorna agencija Hakom ispitala je ekipa emisije Potrošački kod.

➡️ Stigla pošiljka, a vi ju niste naručili. Što onda? 
➡️ Muke po dostavi Overseas expressom 

Ispred glavne pošte u Branimirovoj ulici u Zagrebu - red. Korisnici su već naviknuli i otupjeli na lošu uslugu te tvrtke. Ljutiti korisnici ostavljaju komentare i na Facebook-stranici Hrvatske pošte.

"Službeno pismo od Sesvetskog Kraljevca do Svetica putovalo je 25 dana. Svaka čast na brzini. Tužno je što moramo biti sretni što ste uopće i isporučili pošiljku", "Kakva loša usluga. Nikad više!", "Stvarno ste dno dna", "25. studenog poslana je pošta iz Krapinskih Toplica a u Hum na Sutli stigla 9. prosinca", samo su neki od komentara.



No na njih nitko ne odgovara. Baš kao što nitko iz Pošte nije reagirao ni kada se zagubio ugovor vrijedan 14 milijuna kuna. S jedne lokacije u Zagrebu, sa Ksavera, do Trešnjevke putovao je 50 dana.

Ugovor o dodjeli EU novca u odjelu neisporučene pošte

- Uglavnom dobili smo informaciju od njih da su pokušali s dostavom, pa su nakon toga pokušali vratiti tu pošiljku u HAMAG, ali kažu da ni na jednom ni na drugom mjestu nije bilo nikoga tko bi pošiljku zaprimio. To jednostavno ne može biti istina, jer i kod nas i u HAMAG-u tijekom radnog dana uvijek netko je. Nevjerojatno mi zvuči da se nitko u tom odjelu neisporučene pošte se nije sjetio pogledati na internet , ili adresu, ili poslati mail i reći hej, imamo pošiljku koju vam ne možemo isporučiti, tvdi Dražen Oreščanin.

"Za sve je kriva korona"

Na taj neslavni rekord voditelj Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte Krešimir Domjančić odgovara: Kašnjenje ovo koje spominjete od 50 dana zaista je jedna greška Hrvatske pošte i ja se ispričavam korisniku. Ispričavam se svim korisnicima kojima pošiljke eventualno kasne, ali malo je drugačija situacija. Mi smo ovu godinu bili u potpunosti spremni, ali korona virus i određeni broj ljudi koji završi u samoizolaciji može dovesti do određenih kašnjenja".

No čini se da je uzalud čekati više od isprike, primjerice da će zbog tolikog kašnjenja netko odgovarati. Iz pošte objašnjavaju kako je prilikom internog preusmjeravanja zabunom pošiljka umjesto vraćanja pošiljatelju - stavljena u neuručene, iako je pošiljatelj bio poznat.

Reagirao HAKOM

A što se tiče ostalih pošiljki koje putuju i sporije nego u doba Marije Terezije, iz Pošte odgovaraju - za sve je kriv koronavirus, a kašnjenja su iznimka. Da su uistinu iznimka, ne bi reagirao i regulator, HAKOM. On bi trebao osigurati da potrošači dobiju uslugu koju su platili. Inspekcija je već bila u Hrvatskoj pošti. Utvrđeno jest da do kašenjenja zaista dolazi uslijed pandemije koronavirusom budući da je cjelokupni promet na globalnoj razini zaustavljen. Tako da nismo našli nedostatke u radu u tom smislu, kaže Iva Dvornik, rukovoditeljica Sektora poštanskih usluga u HAKOM-u.

Poslat će inspekciju ponovno, no Pošta zbog brojnih kašnjenja dosad nije kažnjena. Pa ogorčenim korisnicima ne preostaje ništa drugo nego tražiti da im Pošta zbog neisporuke pošiljke nadoknadi štetu i vrati poštarinu. Mala će im to biti utjeha nakon svega što prošli. Ako netko namjerava slati pakete u vrijeme blagdana, iz Pošte poručuju: "Mi smo doista upregnuli sve svoje snage, sve pošiljke će doći, ispričavamo se i molimo sve naše korisnike za razumijevanje i strpljenje".

Pa na ta "mala zakašnjenja" očito morate računati ako se odlučite slati pošiljke putem Hrvatske pošte.

Savjet pravne stručnjakinje Dijane Kladar

- Ukoliko potrošač nije dobio paket na vrijeme onda je bitno da zna da mora ostaviti trgovcu razumni naknadni rok za ispunjenje. Ako trgoac ni nakon toga ne isporuči proizvod potrošač ima pravo tražiti povrat novca. U slučaju kašnjenja proizvoda postoji zakonska odredba koja kaže da ne može odmah raskinuti ugovor. Neki trgovci odmah vraćaju novac, ali svaki trgovac ima svoja pravila, moraju se čitati mala slova, upozorava pravna stručnjakinja za zaštitu prava potrošača Dijana Kladar.



- Ukoliko trgovac ne želi vratiti novac možete se obratiti inspekciji. To je tijelo koje trgovcu može naložiti da vrati novac, dodala je. Naglasila je kako i u slučaju krivnje pošte - to je problem trgovca. U ovom slučaju potrošač je u ugovornom odnosu sa trgovcem. Ne treba ga zabrinjavati tko je kriv za kašnjenje. Njemu prvenstveno odgovara trgovac, a trgovac će kasnije razgovarati s poštom i vidjeti kako će oni naknodati eventualnu štetu, napominje.

- Trgovac vam u tom slučaju ili mora ponoviti dostavu, ili nadoknaditi novac. Ukoliko imate problema s nekim trgovcem iz EU-a možete se obratiti Europskom potrošačkom centru, odnosno takvom centru u Hrvatskoj koji će učinkovito riješiti vaš problem, tvrdi Kladar.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!