Gosti Otvorenog o turističkoj sezoni
Foto: Otvoreno / HRT
U Hrvatskoj je počelo lagano otvaranje. Ugostitelji su, nakon tri mjeseca, otvorili terase. No ne i na jugu zemlje, gdje ugostiteljski objekti ostaju zatvoreni zbog lošije epidemiološke situacije. Kakva će biti turistička sezona, koja ovisi o epidemiološkoj situaciji? Kakav je interes za odmor u Hrvatskoj? Na koje goste možemo računati?
- Otvorili smo terase, no mjere nisu dovoljno jasne, o tome smo izvijestili Ministarstvo koje će se brinuti o tome kako ne bi bilo više nedoumica. Ne znamo koliki razmak između stolaca treba biti, i koji broj gosti treba biti na kraju na terasi. No, ljudi dolaze, imali smo dobar start - izjavila je u emisiji Otvoreno HTV-a Žaklin Troskot, predsjednica Nezavisne udruge ugostitelja grada Zagreb.
Na jugu su kaže, imali porast koji nije vezan za ugostiteljstvo, očito neke brojke rastu i kad su ugostiteljski objekti zatvoreni no ključno je, napominje pridržavanje svih mjera.
- Financijske mjere moraju pratiti epidemiološke mjere jer naša je grana u ovih godinu dana izgubila prihod od 7 i pol milijardi kuna, to je veliki trošak i nemamo više mogućnosti nadoknađivati taj gubitak zbog smanjenog obujma poslovanja - upozorava Troskot.
Iva Pem Novosel, epidemiologinja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo smatra da je moguće pogoršanje epidemiološke situacije pa se zato sve treba pratiti, nada se da i eventualni porast neće biti visok i nagao. Što se tiče ugostiteljskih objekta, najbitnije je, kaže da je razmak između osobama od 1 i pol, dva metara. Članovi obitelji, naravno mogu sjediti jedan pored drugog.
- To su ipak savjeti za ljude, oni sami trebaju brinuti o svom zdravlju i zaštiti - poručila je.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta je napomenula da je osnovni uvjet za uspješnu sezonu je sigurnost. To traži, kaže svaki turist i zato je pokrenut projekt "Sigurni boravak u Hrvatskoj". Napravljeni su svi protokoli kojih se trebaju pridržavati sudionici u turističkom sektoru. Napravljeni su priručnici, provedene su edukacije. Dodjeljivat će se i oznaka za "Stay safe in Croatia" određenim objektima.
- U našem je interesu obuhvatiti što veći dio turističkih sudionika, od najmanjih privatnih iznajmljivača, do najvećih hotelskih lanaca. Svi su uključeni u projekt i dobra je vijest da već imaju oko tri i pol tisuće zahtjeva za dodjelu oznake. Tako možemo brendirati Hrvatsku kao sigurnu destinaciju - poručila je ministrica.
Oznaku će dobiti zračne luke, benzinske postaje, muzeji, hoteli, vlasnici privatnih apartmana... ako su epidemiološki sigurni i poštuju sve protokole. Jer gosti, kaže ministrica, sve više pitaju kakve se epidemiološke mjere poštuju u Hrvatskoj.
Sve će se to kontrolirati na tri razine - Ministarstvo turizma i sporta će raditi AdHoc kontrole u pridržavanju, druga je kontrola strukovnih udruženja i treća će biti dojmovi na web stranici gdje će gost moći upisati kakvo je poštivanje odrađenih protokola.
Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske smatra da je ova kampanja odlična jer kako kaže, ključna prednost je da je naša sezona lani odrađena na vrhunskoj razini i da u komercijalnim objektima nismo imali žarišta.
- Naša glavna preporuka za ovu sezonu je da moramo imati stabilnu epidemiološku situaciju. Hotelijeri se pripremaju aktivno, radi se i na očuvanju radnih mjesta, to nam je ključno, bez ljudi nema kvalitetne sezone, bez Vlade je to nemoguće, sada je vrijeme da se donese dugoročna odluka, da se znaju čvrsti kriteriji koji se neće mijenjati - poručio je.
Smatra da predsezonu oko Uskrsa nije realno očekivati jer su i dalje aktualni lockdowni i zabrane putovanja, značajni turistički promet, može se očekivati, kaže u drugoj polovici svibnja.
Iz Njemačke se u razgovor uključio Romeo Draghicchio, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj. Kazao je da su Nijemci itekako željni putovanja, pokazali su to istraživanja, a Hrvatska je jedno od njihovih najdražih odredišta. Epidemiološka situacija se lagano popravlja, neke pokrajine počinju i popuštati s mjerama. Nezgodno je, kaže to što stanovnici odugovlače s bukiranjem, čekaju da situacija bude jasnija i da vide kamo i pod kojim uvjetima mogu putovati, no Hrvatska je prepoznata i lani kao sigurna destinacija i na tržištu kotira dobro, vjeruje da će to biti trend i za ovu godinu.
- Trebamo imati pravovremene i točne informacije, to će biti ključno, važnije nego ikada i s tom kampanjom smo dali dodatno zamaha u tom smjeru. "Stay safe in Croatia" će se promovirati na svim jačim portalima, pustili smo informaciju prema svim medijima, to će biti dobar način da uvjerimo goste da mogu računati na sigurnu turističku sezonu kod nas -poručio je Draghicchio.
Ministrica Brnjac je napomenula da je održan sastanak ministara EU-a na temi kako putovati i da ono na što su svi inzistirali je ujednačen, koordiniran pristup koji ne treba ograničavati nego olakšavati putovanja.
Pem Novosel je naglasila da su se prošle godine samo klubovi pokazali kao žarišta, pa je možda, smatra sada dobro da se takva mjesta drže zatvorena ili da se vrlo strogo pridržavaju svih mjera, što i nije sasvim realno za očekivati.
- Kako je dobra epidemiološka situacija naš ključ za sezonu, bitno je da ostane dobra i da se ne dovodimo u situaciju da druge zemlje odlučuju umjesto nama. Zbog toga je vrlo važno testiranje i cijepljenje djelatnika u objektima koji pružaju usluge. Moramo biti brzi, transparentni, tako možemo slati poruku da su objekti sigurni - poručio je Zenzerović.
- Njemačka, Poljska, Austrija, Italija, Češka, tržišta su na koja računamo. 2019. je bila rekordna, ali prošla također nije bila loša s obzirom na cijelu situaciju, sada imamo više iskustva pa možemo očekivati još bolju sezonu - smatra ministrica Brnjac.
Snimku emisije možete pogledati ovdje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!