Dobroslavić nakon spajanja Pelješkog mosta: Sad se već jasno nazire kraj
29.07.2021.
13:08
Autor: Dnevnik/HTV/IMS
PODIJELI
Župan Nikola Dobroslavić
Foto: Dnevnik / HRT
Kasno sinoć jug Hrvatske spojen je s ostatkom zemlje. Postavljanjem posljednjeg, 165. segmenta spojena je rasponska konstrukcija Pelješkog mosta. Povijesni događaj pratile su naše ekipe koje su i danas na terenu. Most je spojen, ali na put od Komarne do Brijeste na Pelješcu još ćemo morati pričekati. Slijedi asfaltiranje, postavljanje ograde, signalizacije.
Nakon spajanja konstrukcije mosta još je mnogo posla kako bi se on stavio u funkciju što će se, prema najavama, dogoditi za šest mjeseci. Mostom i brzom cestom preko Pelješca trebali bismo se voziti otprilike u lipnju iduće godine.
Kako je s mosta večeras u HTV-ovom Dnevniku javio Vicko Dragojević, jutro nakon velike proslave krenulo se s radovima. Mostom prolaze velike dizalice, radi se na pristupnim cestama, sve kako bi se uhvatili zadani rokovi.
Župan Nikola Dobroslavić rekao je u Dnevniku kako bi automobili trebali krenuti preko mosta do početka iduće turističke sezone - tako najavljuju Hrvatske ceste i kineski izvođač radova, ali i izvođači radova na pristupnim cestama.
- Ovo je doista povijesni dan za Dubrovačko-neretvansku županiju, ali i cijelu Hrvatsku, poručio je Dobroslavić.
- Po mostu se već sada može prehodati s jedne strane Malostonskog zaljeva na drugi i to je doista jedan povijesni događaj, dodao je.
Dobroslavić je rekao kako treba još položiti asfalt, ograde, zaštitu od vjetra, rasvjetu...
- Međutim, sad se već jasno nazire kraj, rekao je župan.
Plenković i Milanović o mostu
Premijer Andrej Plenković se i na sjednici Vlade osvrnuo na jučerašnji povijesni trenutak za Hrvatsku, rekavši da će to biti konkretna ostavština njegove Vlade. Predsjednik Zoran Milanović izjavio je da "ne bi cjepidlačio oko toga tko je bio pozvan, a tko ne na otvaranje Pelješkog mosta", a smatra da su među zaslužnijima za taj uspjeh bivši ministar prometa u njegovoj Vladi Siniša Hajdaš Dončić, kao i tadašnji predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos.
Problem spojnih cesta
Most će zasigurno biti gotov iduće proljeće, no problem je spojnih cesta, javio je za Dnevnik u podne HTV-a Ivica Đuzel.
- Mi smo sinoć prošli preko Pelješca, on je uistinu cjelovito raskopan i u to u ovom trenutku ne izgleda tako dobro. Istina, vidjeli smo i ljude koji rade po noći jer je toliko vruće da je nemoguće raditi po danu. No nadležni nas uvjeravaju da će do iduće sezone sve biti spremno i gotovo, a nama jedino ostaje da im vjerujemo, kazao je Đuzel.
Inače, govoreći o pristupnim cestama, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu Stjepan Lakušić za specijalnu emisiju HTV-a o spajanju Pelješkog mosta, napomenuo je da je tu - u prometnom smislu - riječ o 32 kilometra ozbiljne dionice koja se gradi.
- To nisu male cestice, nego prava infrastruktura, rekao je Lakušić.
On i Tomislav Josip Mlinarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, iznijeli su jučer niz zanimljivosti o Pelješkom mostu. Objasnili su zašto se radovi obavljaju u kasnim ili jutarnjim satima, po čemu je ovaj most prvi u svijetu, kako su Kinezi bili promatrači gradnje Krčkog mosta...
Rečeno je, među ostalim, da se most nalazi na seizmološki prilično diskutabilnom području pa je projektant odabrao takvu vrstu temeljenja kako bi konstrukcija mogla odgovoriti ako se potencijalno dogode i potresi.
Projektanti su, rekao je Lakušić, predvidjeli i zaštitu od udara vjetra, ugrađuju se burobrani određene visine kako bi i za vrijeme jakog vjetra bio omogućen promet. U ovoj fazi ugrađeno je i oko 800 senzora koji prate ponašanje konstrukcije.
Most će imati četiri traka, dva će biti korištena za promet, dok će dva dodatna biti servisna, u slučaju da se dogodi nešto izvanredno. Neće biti naplate cestarine, a za održavanje će biti zadužene Hrvatske ceste.