Stanovnici, ali i predstavnici Grada Dubrovnika te općina, kroz koje bi trebala prolaziti brza cesta od Osojnika prema zračnoj luci, izrazili su neslaganje s ponuđenom trasom dugo očekivane ceste.
06.09.2023.
16:59
Autor: Ivana Brailo Drnas/A.S./Regionalni dnevnik/HRT
Stanovnici, ali i predstavnici Grada Dubrovnika te općina, kroz koje bi trebala prolaziti brza cesta od Osojnika prema zračnoj luci, izrazili su neslaganje s ponuđenom trasom dugo očekivane ceste.
Opasnost za prirodu, te narušavanje kvalitete života stanovnika visokim nasipima, samo su neke od primjedbi koje su iznijeli na Javnom izlaganju o Studiji utjecaja na okoliš. 
Ovosezonske prometne gužve i zastoji pokazali su da je brza cesta od Osojnika do zračne luke Dubrovnik prijeko potrebna. No, trasa za koju se zalažu županijski čelnici naišla je na glasno negodovanje stanovnika, ali i dubrovačke Gradske uprave.
- Trasa kroz Rijeku dubrovačku je jedna, mogu reći slobodno, suluda trasa, kojom ide sjevernim padinama Rijeke dubrovačke preko izvorišta Omble, koje je inače proglašeno područjem najvećeg biodiverziteta u Republici Hrvatskoj, rekao je Marin Pavlović,  stanovnik Rijeke.
- Grad Dubrovnik se protivi ovako predloženoj trasi brze ceste i ono što također smatramo, to je da je studija utjecaja na okoliš trebala ispitati i drugo varijantno rješenje, koje nije ispitala, a to je, dakle, varijanta most dr. Franja Tuđmana, tunel Srđ i dalje prema Brgatu, istaknuo je Božo Benić, pročelnik UO za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika.
Glasni su na javnom izlaganju Studije utjecaja na okoliš bili i stanovnici Župe dubrovačke. Teško se nose s prometnim gužvama, ali i idejom o izgradnji visokog nasipa za brzu cestu.
- Predviđena je izgradnjom na jednom nasipu koji doseže visinu od čak 17 metara. Tako se onemogućuje pristup okolnim zemljištima, a donosi nam i određene probleme u svakodnevnoj komunikaciji, kako na lokalnim cestama, tako i na poljskim putevima, protupožarnim putevima, kazao je Silvio Nardelli, načelnik općine Župa dubrovačka.
- Predložena trasa fizički zapravo dijeli Župu na dva dijela i to je zbog čega su Župljani došli ovdje. Evo, meni je žao, mislim, svaki bi od njih mogao reći istu stvar, to nije fizički s jednom cestom, to je sa sustavom nasipa, sustavom potkopa, zapravo, fizički će se odijeliti gornja župa od donje župe. Nije se vodilo računa ni o kulturnoj baštini, ni o vodnim infrastrukturama, poljima i tako dalje, objasnio je Nikša Grbić, stanovnik Župe dubrovačke.
Svjesni potrebe za brzom cestom, traže konstruktivan dijalog i pronalazak rješenja kojim će svi biti zadovoljni.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora