U Splitu nema kraja sukobu zbog duga autoprijevozniku. Naime, Split prijeti obustavom autobusnih linija u druge gradove u županiji, koji su inače i suvlasnici u prijevozu, ako ne plate dugovanje veće od 4 i pol milijuna eura. Gradovi suvlasnici tvrde da duga nema te da svoje obveze podmiruju na vrijeme.
Od 1. svibnja bez autobusnog prijevoza mogli bi ostati Kaštela, Solin, Trogir, Klis, Podstrana, Omiš. Zato su njihovi načelnici i gradonačelnici zajedno stali pred zgradu splitskog Prometa i tvrde da je istina drugačija.
- Grad Kaštela je za 2023. imao 517.000 eura svojih subvencija koje je uredno podmirio kako su situacije dolazile. Krajem drugog mjeseca 2024. dolazi tzv. razlika od dva mil eura, malo više, a od toga zapada na Kaštela 868 tisuća što je povećanje 150 % razlike, rekao je Denis Ivanović, gradonačelnik Kaštela.
- Očekivali smo samo da dobijemo tu razliku temeljem vjerodostojne dokumentacije, da ona točno pokaže koliko smo potrošili. Promet može reći da mi dugujemo ne znam koliko, ali to nije istina, dakle postoje procedure kako se radi, dodaje Jakov Vetma, načelnik općine Klis.
Dug će, kažu, platiti, ali traže od Prometa da im obrazloži na koji je način nastao dug jer su do sada redovito plaćali svoje obveze.
- Mi smo doslovno na jednom papiru dobivali račune za taj mjesec, i naravno temeljem tog plana poslovanja smo predvidjeli sredstva u proračunu, a po onome što je prezentirano javnosti, ispalo je da nitko od nas nije ništa platio. Dapače, istina je posve drugačija, nastavlja Dalibor Ninčević, gradonačelnik Solina.
''Po članku ugovora imamo pravo na reviziju''
- U planu poslovanja smo dobivali račune, bilo je ukalkulirano povećanje plaća, znači mi smo u prethodnoj godini kao grad Trogir plaćali 12 tisuća, prošle godine smo plaćali 15, razlika je za 2022. iznosila 25 tisuća eura, sad odjednom iznosi 300 tisuća. Znači, to je 12 puta povećanje, i ono što smo mi tražili u dopisu samo da se, što imamo pravo po članku ugovora, da se napravi revizija tih odnosa. Interesantno je da u tom gubitku koji je nastao u Prometu u 2022. smo imali dobit društva od 100 tisuća eura, se udio grada Splita smanjio za 500 000 eura, a svi drugi su kao stvorili gubitak, zaključio je Ante Bilić, gradonačelnik Trogira.
Iz Javnoga gradskog prijevoznika su pojasnili kako je dug nastao zbog povećanja plaća djelatnicima, to su, tvrde njihovi partneri, morali znati. Predsjednik uprave Prometa danas nije bio dostupan za novinarska pitanja, ali je pozvao suvlasnike na zajednički sastanak u četvrtak.