U Splitu nikada dosad na redovitim lokalnim izborima nije izabran isti gradonačelnik dva puta zaredom. Ove godine za mjesto gradonačelnika natječe se šest kandidata – aktualni gradonačelnik Ivica Puljak, Tomislav Šuta, Davor Matijević, Željko Kerum, te nova lica Franko Kelam iz Mosta i nezavisna Marina Kovačević.
Kandidati se po mnogočemu razlikuju, ali u jednom su složni – kaos u prometu i visoke cijene stanova moraju postati prošlost.
Stanovi za mlade
– To će biti naš prioritet u sljedećem mandatu. Započet ćemo gradnju jedne zgrade na Mejašima, a zatim krećemo u projekt velike gradnje. Prvo ćemo realizirati Brodaricu i Korešnicu, najavio je
Ivica Puljak.
HDZ-ov kandidat
Tomislav Šuta poručio je da su rješenje stanovi za mlade na gradskom zemljištu: "Do 300 eura najma, bez gledanja kreditne sposobnosti, a 2000 eura po kvadratu. Mladima treba dati razlog da ostanu".
SDP-ov kandidat
Davor Matijević, koji u utrku ulazi uz podršku platforme Možemo! i Direkt, ističe da su pronađene tri lokacije za POS-ove stanove - Pujanke, Neslanovac i Velebitska – 1500 stanova koje će početi graditi od prvog dana, najavio je.
Željko Kerum tvrdi da mladi u Splitu do stana mogu doći po cijeni od 1920 eura po kvadratu.
– Što se tiče Kopilice i Stinica, postoji Prometova garaža, postoje privatna zemljišta. Sve je spremno i neka mlade obitelji koje hoće – odmah ujutro potpišu. Ako Kerum pobijedi i dobije vlast – dobiju stan, poručio je.
Franko Kelam iz Mosta podsjeća da je njihova stranka već predlagala gradnju na Korešnici kazavši: "Most je dao amandmane, sva papirologija je rješiva".
Nezavisna kandidatkinja
Marina Kovačević vjeruje u pravnu sigurnost kao ključnu za privlačenje investicija i poručuje: "Sve se može ako Split sve složi u pravni okvir. Tako ćemo privući investitore".
Prometne gužve još jedna vruća tema
Tko god pobijedio, čini se da prometni problemi neće biti zanemareni.
– To je jednaka odgovornost grada i države. Država nije odradila svoje, a grad u četiri godine nije sagradio ni jedan metar ceste, ustvrdio je Matijević.
Kerum je naglasio važnost iskustva: "Netko tko zna treba razgovarati s Vladom. Lidija će biti ispred vrata ministarstva i neće se maknuti dok se ne dobije dozvola za četiri trake na svim ulazima u grad".
Tomislav Šuta istaknuo je da je bio inicijator izmjene Zakona o cestama - "da se naprave izvlaštenja kako bismo dobili ceste poput Vukovarske, Puta iza bolnice – ključne ceste u Splitu još nisu riješene".
Puljak smatra da se problem izlaza i ulaza u grad ne može riješiti bez države. Kaže kako je "to ingerencija Hrvatskih cesta i države"
- Ono što smo uspjeli je riješiti trajektnu luku – napravili smo projekt i dali ga na realizaciju Hrvatskim cestama. Država mora omogućiti ubrzanu gradnju cesta, kazao je.
Kovačević tvrdi da njezin tim već tri godine radi na prometnom planu i naglašava: "Treba sjesti s Vladom za stol".
Franko Kelam naglasio je potrebu za boljim javnim prijevozom i poručio kako "treba biti više autobusa, posebno brzih linija, kako bi ljudi manje koristiti automobile".
Tko će od njih sjesti u gradonačelničku fotelju i voditi Split sljedeće četiri godine – znat ćemo uskoro.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!