Mirjana Nazor, socijalna psihologinja
Foto: HRT / Shutterstock
Jučerašnja tragedija u Beogradu natjerala nas je da na trenutak stanemo i dobro razmislimo što se događa s našom djecom i kakav je to svijet u kojem odrastaju. Teško im je, a mi to često ne prepoznajemo. O tom problemu u Regionalnom dnevniku HTV-a govorila je socijalna psihologinja Mirjana Nazor.
Govoreći o tome je li jučerašnji napad bio povod ili možda okidač današnjem novom napadu u beogradskoj školi, u kojem je 16-godišnjakinja nožem ozlijedila 16-godišnjeg učenika i 44-godišnju nastavnicu, socijalna psihologinja Mirjana Nazor rekla je:
- Moguće je jedno i drugo, da je bio i povod i okidač. Strašna je tragedija koja se dogodila u Beogradu, no bilo bi jednako strašno ako iz toga ne bismo izvukli poruku koja je elementarno prisutna među nama, ali je ne osjećaju svi jer se previše govori o detektorima metala, o tome kako treba više zaštitara u školama...
Naglasila je da je sve to točno, ali moramo napokon početi voditi brigu o mentalnom zdravlju djece.
- Moramo shvatiti da ocjene nisu jedina vrijednost. Ako netko ima dobre ocjene, to ne možemo izjednačiti s time da je to dijete zadovoljno i sretno, rekla je.
- Naravno da je mnogo odlikaša koji su zadovoljni i nemaju problema, ali ima mnogih koji nas tim ocjenama "zavaraju" pa nam se čini da ne treba voditi brigu o njima jer su dobri đaci pa je sve u redu, upozorila je.
- Mnogo je djece koja su nezadovoljna, nesretna, frustrirana i depresivna, pitanje je imaju li se komu obratiti za pomoć, ističe Nazor i dodaje da je u školama potrebno uvesti psihologe, odnosno gdje ih ima, možda ih je premalo s obzirom na broj učenika, a tu poruku unazad dva dana nije čula.
- Taj se element zanemaruje, sve se svodi na drugi kolosijek, koji je isto bitan, ali koji neće riješiti naše probleme ako se ne pozabavimo mentalnim zdravljem djece, rekla je.
“Roditelji ponekad previše težinu stavljaju na ocjene pa ako su ocjene dobre, na neki način spremni su dopustiti određene devijacije u ponašanju. ”
Mirjana Nazor, socijalna psihologinja
- TikTok, Instagram, Facebook često su prepuni ružnih komentara, sadržaja koji ponekad nemaju apsolutno nikakvu poruku, a opet djeci su tako primamljivi, kaže.
- Brojne mreže sastavni su dio života djece i mladih i moramo prihvatiti da oni žive u takvom svijetu, međutim s djecom bi trebalo mnogo više razgovarati o tome što zapravo gledaju, u što se uključuju i koliko je to uistinu bitno, smatra Nazor.
- Srednja škola i osnovna škola razdoblje je kada je već kasno da o tome tek tada počinemo razgovarati s djecom, ističe.
- Bitno je da djetetu od godinu dana ili dvije godine ne dajemo mobitel da ga zabavi dok mi radimo nešto drugo, dajmo mu slikovnicu, razgovarajmo s njime, nemojmo problem još više intenzivirati tako što ćemo djecu prerano uključiti u svijet koji ih čeka kada budu odraslija, upozorava Nazor.
Savjet roditeljima
Roditelji su često zarobljeni između toga da moraju popustiti i ne biti previše strogi, a opet moraju postaviti neke granice.
- U današnje vrijeme nije lako odrastati, no često roditelji i učitelji premalo vode računa o odgojnoj sferi, ističe Nazor.
- Roditeljima je bitna odgojna uloga i potrebno je razgovarati s djecom, da se djeca ne stide kada imaju neki problem, da znaju da je to normalno, da su teškoće sastavni dio života, kaže.
- Roditelji ponekad previše težinu stavljaju na ocjene pa, ako su ocjene dobre, na neki način spremni su dopustiti određene devijacije u ponašanju. Nemojmo se zavaravati - puno je važnije je li dijete zadovoljno, je li sretno, druži li se s vršnjacima, je li spremno pomoći drugome, odnosno preuzeti odgovornost za pogrešku koju napravi, upozorava Nazor.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!