U Vučevici pokraj Splita uveden je u posao izvođač radova na probijanju tunela kroz Kozjak, kineska tvrtka ''China road and bridge corporation'', koja je izgradila i Pelješki most. Tunel je vrijedan gotovo 100 milijuna eura, a riječ je o prvoj fazi velikoga, povijesnog projekta izgradnje novog ulaza u Split s autoceste A1.
- Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation koja je vrlo kvalitetno izgradila Pelješki most, probit će tunel Kozjak i spojiti promet do čvorišta Vučevica do državne ceste D8. Vrijednost tih radova je 75 milijuna eura be PDV-a, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na uvođenju kineske kompanije u radove kod čvorišta Vučevica.
Najavio je da će se u u drugoj fazi graditi most preko Kaštelanskog zaljeva visine 55 metara, pri čemu će se voditi računa o sigurnosti plovidbe pa će širina plovnog puta biti 200 metara.
Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić iznio je da će se u prvoj fazi izgradnje novog ulaza u Split probiti tunel Kozjak dužine 2525 metara, a od čvorišta Vučevica do državne ceste D8 izgraditi tri vijadukta, cestovni prolazi i zaštitni zidovi.
Ti radovi trebali bi biti završeni u roku tri godine.
U drugoj fazi izgradnje novog ulaza u Split, most preko Kaštelanskog zaljeva gradit će se kao spoj s Kopilicom u Splitu (prostor sjeverne luke) i gradskim prometnicama.
- Ta faza je trenutno na razini izrade studije dokumentacije, rekao je Škorić.
- Danas otvaranjem ove stranice, početkom radova na tunelu Kozjak kreće uistinu mega projekt za splitsko- dalmatinsku županiju, za aglomeraciju od Trogira do Omiša, nadovezao se splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.
Prosvjed vlasnika poljoprivrednog zemljišta
Na čvorištu Vučevica okupila se skupina aktivista iz Kaštela koji su izrazili nezadovoljstvo jer nije izabrana druga lokacija za tunel Kozjak i izgradnju trase koja bi čvorište Vučevica povezivala s državnom cestom D8, a ne sadašnja prostor na kojem su njihove parcele poljoprivrednog zemljišta koje su tim projektom ugrožene.
Također su rekli da nije bilo kvalitetne javne rasprave o tom projektu.
Među prosvjednicima je bila Mostova županijska vijećnica Milija Baldić Lukšić.
Butković je kazao kako razumije ljude koji imaju zemljište na planiranoj trasi, ali da se to pitanje više neće otvarati jer je riješeno.
- Vlasnici zemljišta moraju biti pravedno obeštećeni. Razumijem te ljude, ali ako se držimo tog načela - protivljenje projektu zbog zemljišta - onda nikad nećemo napraviti nijedan projekt, rekao je Butković.
Župan Blaženko Boban je odbacio primjedbe prosvjednika poručivši kako je sve urađeno na temelju županijskog prostornog plana iz 2012 godine.
- Taj prostori plan prošao je javnu raspravu kako bi trasa dobila legalitet, na temelju čega je dobivena i građevinska dozvola, rekao je Boban.
- Ako ćemo se samo baviti ne raditi nego prosvjedovati, bunt činiti među ljudima onda uistinu nismo zaslužili da išta i imamo, dodao je.
- Radi se o najkompleksnijoj dionici, kada govorimo o fazi projekta od Čvora Vučevica do Kaštela, do državne ceste D8, koja se sastoji od sastoja tunela, 2525 metara, tri nadvožnjaka, dva viadukta, cestarskih prolaza, rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
- Na ovoj najvažnijoj prometnici, koja je multimodalna platforma koja spaja Solin, Split i Omiš, tehnički pregled će biti do kraja mjeseca, a raspisat će se natječaj prema Dugom ratu, to je u pripremi. A s ove Splitske strane, radovi već su krenuli na Mravinci TTS, imamo još jedan dio koji moramo ugovoriti, odnosno ugovoren je, ali čekamo građevinsku dozvolu, tako da ćemo paralelno s ovim i tu najvažniju prometnicu u Hrvatskoj realizirati, rekao je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!