Što donosi reforma strukovnog obrazovanja?

08.09.2025.

08:57

Autor: V.K./U mreži Prvog/HR/HRT

Počela nova školska godina
Počela nova školska godina
Foto: - / Shutterstock

S novom školskom godinom, koja počinje za oko 444.500 učenika osnovnih i srednjih škola, u strukovnim školama počinje i provedba modularne nastave. Što sve očekuje učenike, nastavnike i roditelje u novoj školskoj godini?

Ravnateljica Srednje škole Zabok Draženka Jurec kazala je u emisiji U mreži Prvog kako njena škola već treću godinu provodi modularnu nastavu i ove školske godine imaju 14 razrednih odjela. 

- Mi nismo imali poteškoća s modularnom nastavom stoga što smo uvijek radili modularnu nastavu, samo što se tada to nije tako zvalo, rekla je.

Dodaje kako je odlika modularne nastave suradnja svih nastavnika, povezivanje modula, povezivanje skupova učenja i kako kaže, učenje na iskustvu.

- Modularna nastava je dobra zato što se ona može prilagođavati kako bi rezultat bio najbolji. Neki modul može trajati cijelu godinu, a može biti i kraći. Samostalnost u planiranju i izvođenju je najbolja odlika modularne nastave, istaknula je.

Predsjednik Sindikata "Preporod" Željko Stipić je istaknuo kako je modularna nastava novina u srednjoškolskom obrazovanju i ona je, kako kaže, proizašla iz želje da se suštinski promijeni odgojno-obrazovni proces u četverogodišnjim strukovnim školama.

- Sindikati podržavaju ovakav vid nastave, ali nije se napravila analiza da se vidi što je dobro, a što nije, nego se pod pritiskom rokova koji su išli uz europski novac i reklo se kako se mora proizvod isporučiti na početku školske godine. Sindikati smatraju kako to nije smjelo tako, rekao je.

Dodaje kako se zadnje godine nisu iskoristile kako bi se nastavnici dobro pripremili. 

- Trebalo se krenuti postepeno. Tamo gdje su bili uvjeti za takav vid nastave trebalo se krenuti, ali tamo gdje nisu još bili spremni za to jer nemaju uvjete trebalo se pričekati, kazao je.

- Mi još uvijek nemamo pravilnik o normi, ali ni o ocjenjivanju. Ravnatelji govore kako imaju problem sa satničarima, stoga što sada to više nije ona satnica kao do sada i ljudi pružaju otpor. Prije nego se krenulo s nečim novim to se pitanje trebalo urediti s obzirom na veći opseg poslova, ali i na tehnološki višak, istaknuo je.

Jurec je kazala kako u njezinoj školi nije bilo tehnoloških viškova već su imali i nova zapošljavanja u strukovnim predmetima, ali i matematici i hrvatskom jeziku.

- Jedna smo od škola koja ima povećanje broja učenika, rekla je.

Istaknula je da prema anketama, učenici i roditelji su zadovoljni načinom na koji se modularna nastava provodila u školi.

Napravljene greške u opće obrazovnim modulima


Smatra da su napravljene neke greške u opće obrazovnim modulima.

- Imaju 4 sata matematike tjedno i to je za mnoge učenike strukovnih škola preteško, a došlo je do smanjenja stranog jezika što se u turističkim školama nadoknađuje, ali u nekim drugima ne, rekla je.

Ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje Vesna Šerepac kazala da su kod modularne nastave bitni ishodi učenja koji su temeljeni na radu, a to nije samo teorijsko znanje već i praksa koju učenici ostvaruju ne samo kod poslodavca, već i u školi.

- Putem modula učenici koji idu na maturu su izjednačeni kada se govori o opće obrazovnom dijelu kurikula. U ovoj godini kada se kreće s modularnom nastavom će se pratiti sve ono što se odvija i na koji način, naglasila je.

Stipić se osvrnuo na nedostatak učitelja u nekim predmetima i kazao kako se to može riješiti samo repozicioniranjem učiteljskog i nastavničkog zvanja u odnosu na ostale javne službe. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!