O nesreći koja se dogodila u Buzinu razgovarali smo sa stalnim sudskim vještakom. Kazao je da je model automobila koji je mladić vozio proizveden u 33.500 primjeraka za prodaju i da ih je u Hrvatskoj registrirano između 7 i 12. Dodao je kako takav automobil ima i crnu kutiju koja pamti sve što je vozač napravio netom prije sudara.
- 'Crna kutija' odnosno Event Data Recorder (EDR) je uređaj odnosno računalo pamti niz podataka koji su događali zadnjih 5 sekundi prije same kolizije. To znači da će se moći utvrditi je li vozač stiskao 'pun gas' ili 'pola gasa', je li kočio ili nije i u kojem je modu rada motora odnosno ovjesa bio u tom trenutku automobil, objasnio je stalni sudski vještak za promet Krunoslav Ormuž.
Moćni automobil korišten u Formuli 1 kao 'safety car'
Naglasio je kako se radi o "ultimativnom sportskom automobilu koji je prigušen ili uravnotežen za upotrebu u javnom cestovnom prometu". Baš taj model se koristio u Formuli 1 kao 'safety car' od 2015. do 2017., moćan je i zahtijeva "vještine, talent i znanje".
- Taj automobil je doživio manju prometnu nesreću koliko sam čuo, eto neslužbeno, nisu rekli. I popravljan je u Hrvatskoj, kaže sudski vještak.
Automobil već popravljan nakon manje prometne nesreće?
Dodaje kako treba imati na umu da se "takvi automobili mogu kvalitetno popravljati isključivo u ovlaštenim servisima".
- Budući da je automobil većinom sastavljen od aluminija, čak i magnezija - on to sam nije mogao. Sve je moguće, ali ne vjerujem da je to netko radio u nekakvoj garaži, a da nema adekvatne alate i opremu, tvrdi Krunoslav Ormuž.