Tunel Učka
Foto: Dusko Marusic / Pixsell
Nakon malo manje od četiri godine od početka radova, otvara se druga cijev tunela Učka. O važnosti skupog, no itekako važnog ulaganja za dugoočekivanu bolju prometnu povezanost, gospodarstvo i turizam, govorili su u emisiji "U mreži Prvog" Tomislav Mihotić, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, profesor Marko Ševrović s Prometnog fakulteta i Boris Miletić, istarski župan.
Mihotić je kazao da se sada otvara druga cijev, a da je u cijelom projektu predviđeno urediti i prvu cijev. Stoga, kako kaže, nakon nekoliko dana, zatvorit će se prva cijev i napraviti njezina rekonstrukcija. Očekuje se da će do iduće turističke sezone obje cijevi biti otvorene.
Što se tiče najvećih izazova u proteklih 36 mjeseci intenzivnih radova, Mihotić je kazao da je u prvom redu bila geologija samog terena koja je bila neočekivano lošija od one kod prve cijevi.
- Imali smo izrazito kvalitetne izvođače kojima to nije predstavljalo problem. Treba spomenuti da su od 2016. tri faze Istarskog ipsilona u realizaciji. Ovo je sve u kompletu projekta, naglasio je.
Ekonomski, sigurnosni i politički projekt
Miletić je istaknuo da su prošle 43 godine od probijanja prve cijevi tunela.
- Možda je i sudbina htjela da se druga cijev tunela otvori u rujnu kada Istarska županija slavi povijesne odluke o pripojenju Istre matici domovini, govori.
- Druga cijev pridonosi, prije svega, većoj sigurnosti u prometu. Istra je 90 posto cestovna destinacija. Turisti najčešće dolaze svojim vozilima u našu regiju. Ovo je veliki ekonomski, sigurnosni, ali i politički projekt, naglasio je.
Nova cijev opremljena najnovijom prometnom signalizacijom, dojavnim sustavom, sustavima upravljanja prometa
Na pitanje što ovaj projekt u sigurnosnom slučaju znači, Ševrović je odgovorio kako dvosmjerni promet u tunelu znači da uvijek postoji mogućnost frontalnih sudara, a s njima, kako kaže, može doći i do požara.
- Kada je požar u tunelu, vi mu ne možete prići. Otvaranjem druge cijevi tog problema više neće biti, istaknuo je.
Dodaje da je nova cijev opremljena najnovijom prometnom signalizacijom, dojavnim sustavom, sustavima upravljanja prometa i to pridonosi sigurnosti.
Mihotić naglašava da se izgradnjom druge cijevi uspostavila potpuna sigurnost.
- Kod realizacije druge cijevi na svakih 250 metara radili su komunikaciju između prve i druge. Svaki drugi od tih je cestovni i ako dođe do ekscesa, tunel se zatvara fizički, a automobili prelaze u drugu cijev i idu u sigurni dio tunela, istaknuo je.
Ševrović naglašava kako je u Hrvatskoj problem što imamo nesrazmjer prometa ljeti i ostatku godine, ali prometna povezanost je bitna za razvoj gospodarstva i turizma.
- Rast prometa na cestama je dvoznamenkast. Postavlja se pitanje koliko je to održivo, gdje će se sva ta vozila parkirati i to je potencijalni problem, rekao je.
Miletić ističe da nekada kada nije bilo tunela put automobilom je trajao od 5-7 sati, a danas kada je otvorena druga cijev tunela i spoj s Matuljima taj put će trajati 2 sata.
Smatra kako bi se građanima Istre trebalo omogućiti da im se korištenje tunela ne naplaćuje.
Cijene cestarine ostaju iste
Mihotić naglašava kako će cijene za prolaz kroz tunel ostati iste.
- Politika prema građanima Istre je ta da se maksimalno omoguće povlastice za ENC. O tome će se i dalje voditi računa, rekao je.
Dodaje kako cijeli projekt ima visoki nivo zaštite okoliša.
Ševrović naglašava kako treba ulagati u lokalne ceste u Istri, ali za razvoj su bitne brze ceste koje omogućavaju stanovništvu bolju kvalitetu života.
Dodaje kako se osim željeznice u Istri treba raditi i na zračnom prometu, što je nužnost.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!