08:16 / 04.02.2022.

Autor: HRT

Žičarom na Sljeme do kraja veljače, cijena karte se još 'računa'

Žičara

Žičara

Foto: Slavko Midžor / PIXSELL

Nakon tri godine od početka izgradnje, Sljemenska žičara napokon bi trebala biti puštena u rad. Državni inspektorat danas je obavio posljednji tehnički pregled i provjerio razinu buke. Sljemenskom žičarom, prema prvim projekcijama, građani bi se mogli voziti do kraja veljače.

Posljednji tehnički pregled žičare trajao je gotovo pola sata. Inspektorat ima osam dana kako bi Gradu Zagrebu predao zadnju, devetu dozvolu, javila je za Dnevnik u podne Lucija Judnić. Podsjetimo, žičara je prema starom pravilniku bila okarakterizirana kao građevina i sukladno tome bila je dozvoljena manja razina buke. Nakon pritužbi građana, Grad je u suradnji s Ministarstvom promijenio Pravilnik i ograničio razinu buke na 65 decibela. Više se puta danas moglo čuti da je žičara spremna, zaključila je Judnić. 

- Mjerenja zadovoljavaju razinu buke utvrđenu novim pravilnikom, koja je ispod 65 decibela. Mislim da je najveća dopuštena buka na jednom mjernom mjestu 62 decibela, rekao je novinarima Goran Radić, voditelj projekta Žičara Sljeme. Dodaje kako još treba pričekati osam dana i idući ponedjeljak napisati uporabnu dozvolu. Nakon toga mora se tražiti dozvola za rad od Ministarstva mora, prometa i veza.

Građani koji pored žičare žive - podijeljeni 

- Veselimo se toj žičari, ali nemoguće je živjeti s tom bukom. Treba voditi računa i o ljudima koji ovdje žive, kaže Tomislav Banek. Marijan Kos, koji je za vrijeme gradnje bio predsjednik Mjesnog odbora Gračani izražava nadu da će konačno žičara krenuti.

Još se rade izračuni cijene

I gradonačelnik od inspektorata očekuje pozitivno mišljenje i početak rada žičare unutar nekoliko tjedana. O cijenama karte, gradonačelnik još ne može govoriti. 

- Znate da je ZET taj koji upravlja Žičarom i ta cijena bi onda zapravo trebala biti iskordinirana u cijelom sustavu cijena koje ZET ima vezano za javni prijevoz u Gradu Zagrebu. To će uskoro biti predstavljeno javnosti, jer se još uvijek rade izračuni, poručio je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević

A upravo je njezina cijena za izgradnju godinama rasla nepotrebno - smatra gradski zastupnik Renato Petek. Kaže, bit će je teško isplatiti cijenom karte. Izgradnju je pratio od početka, a prošli je tjedan predao i novu prijavu DORH-u.

- Da dokažu da li je bilo elemenata za kaznenu odgovornost svih onih koji su radili na planiranju i reallizaciji Žičare. Ako je Žičara u onom građevinskom dijelu trebala koštati 300 milijuna kuna, kako je potpisan ugovor - zašto na kraju košta 390 milijuna i postaje time najskuplja, kaže Petek.

Skupa, kratka, nepotrebna ili bučna - o Žičari se godinama još uvijek samo govori, vrijeme je da prva vožnja krene pa građani sami procijene. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!