Biljana Borzan dodijelila nagrade Najdonator
Foto: HRT / HTV
Eurozastupnica Biljana Borzan osmu godinu zaredom dodijelila je priznanje "Najdonator", kojim se nagrađuje tvrtke koje su donirale najviše hrane u Hrvatskoj u 2024. godini. Cilj je te inicijative, koju je Borzan pokrenula 2017. godine, potaknuti odgovorno i održivo poslovanje, ali i istaknuti one tvrtke koje svojim djelovanjem pomažu u borbi protiv bacanja hrane i siromaštva.
- Sva donirana hrana znači manje otpada, ali i više dostojanstva za one koji se s takvim izazovima svakodnevno bore. Kada sam pokretala ovaj projekt, željela sam pokazati da se poslovni uspjeh i društvena odgovornost mogu razvijati ruku pod ruku. Danas s ponosom mogu reći da tvrtke u Hrvatskoj idu upravo tim putem, rekla je Biljana Borzan.
U kategoriji velikih tvrtki koje su prijavile najveću ukupnu prodajnu vrijednost donirane hrane bez PDV-a, pobjednik za 2024. godinu je Konzum plus d.o.o. U prošloj godini donirao je hranu vrijednu 1.604.742,78 eura, što ga ponovno čini vodećom tvrtkom u Hrvatskoj po količini donirane hrane. Konzum već godinama sustavno pomaže onima kojima je pomoć najpotrebnija, u suradnji s brojnim humanitarnim organizacijama diljem zemlje, te je jedina kompanija u Hrvatskoj koja je svih osam godina, koliko se nagrada dodjeljuje, osvojila tu titulu.
- U Konzumu smo sustav doniranja hrane postavili još 2016. i vrlo smo ponosni što smo iz godine u godinu, s posrednicima koji su zajedno s našim zaposlenicima važna karika u procesu, sve učinkovitiji u tome. Dosad smo donirali više od 2600 tona hrane ukupne vrijednosti više od 7,76 milijuna eura, čime s jedne strane kontinuirano pomažemo najpotrebitijima, a s druge pridonosimo smanjenju otpada od hrane. Iznimno smo ponosni na ovo priznanje, prilikom preuzimanja nagrade izjavio je Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma.
U kategoriji velikih tvrtki koje su prijavile najveći udio donacija hrane u odnosu na godišnje prihode, ovogodišnji pobjednik je Nestlé Adriatic d.o.o., tvrtka koja se prvi put našla među nagrađenima. U 2024. Nestlé je donirao hranu vrijednu 128.143,77 eura uz godišnje prihode od 80,57 milijuna eura. Time Nestlé pokazuje da je društvena odgovornost dio njihova poslovanja i praksa koja donosi rezultate.
- Velika nam je čast primiti ovu nagradu koja potvrđuje da doista aktivno činimo dobro, što je naš slogan. Kada je riječ o doniranju hrane, najvažnije nam je bilo uspostaviti efikasan sustav koji omogućuje da proizvode koji se neće stići prodati, dovoljno prije isteka roka doniramo te da naši partneri osiguraju da hrana na vrijeme dođe korisnicima. Ponosni smo što smo u 2024. uspjeli smanjiti uništenje hrane za čak 60% u odnosu na prethodnu godinu, čime smo pridonijeli smanjenju utjecaja na okoliš i pomogli onima kojima je pomoć potrebna, izjavila je Helena Radić Bosanac, voditeljica korporativnih poslova tvrtke Nestlé Adriatic.
- Drago nam je što smo smanjili uništenje hrane u 2024. s obzirom na 2023. za čak 60 posto i nadamo se dalje aktivno činiti dobro, rekao je Leo Vukić iz tvrtke Nestlé.
- Sustavno je važno organizirati cijeli proces i nije to baš tako lako. Mi to radimo od 2016. kada smo počeli donirati hranu, dodao je Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma.
Sana delikatese d.o.o. pobijedile su u kategoriji malih i srednjih poduzeća koja su donirala najviše hrane u odnosu na godišnje prihode. Ta tvrtka s godišnjim prihodom od 1.942.105,39 eura donirala je hranu vrijednu 24.642,96 eura, što čini impresivnih 1,27 posto njezinih prihoda, ali i više nego duplo veću količinu donirane hrane u odnosu na prošlu godinu. Sana je tako još jednom dokazala da i mala poduzeća mogu imati golem društveni utjecaj u borbi protiv bacanja hrane.
- Sanin tim s ponosom nosi ovo priznanje čak šest godina, ono potvrđuje našu predanost odgovornom poslovanju i brizi za zajednicu. Doniranjem hrane onima kojima je najpotrebnija nastojimo smanjiti bacanje hrane i pridonijeti očuvanju okoliša dok pokazujemo da i mala poduzeća mogu ostvariti značajan društveni učinak u svojoj zajednici. Zahvaljujem svim našim zaposlenicima na trudu i predanosti te svima koji podržavaju našu misiju solidarnosti, održivosti i društvene odgovornosti, izjavila je vlasnica i direktorica Silvija Repić.
- U Europskoj uniji svake godine baci se 59 milijuna tona hrane, a 42 milijuna građana ne može si svaki dan priuštiti kvalitetan obrok. Hrvatska, nažalost, prati taj trend. Projekt Najdonator dokaz je da promjena dolazi kada se povežu humanost i odgovorno poslovanje. Nadam se da će ovo priznanje potaknuti i druge da se uključe jer nitko ne bi smio biti gladan dok se hrana baca, zaključila je Borzan.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!