Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je u četvrtak da od 1. listopada u Zagrebu kreće novi sustav naplate odvoza otpada po kojem će, uz fiksnu cijenu na mjesečnim računima od 45 kuna za fizičke osobe i 90 kuna za pravne, građani koji odvajaju otpad plaćati manje račune.
- Prvi put u povijesti grada Zagreba ljudi će moći plaćati uslugu odvoza komunalnog otpada tako da više plaćaju, ako ne odvajaju. Oni koji odvajaju otpad plaćat će manje. To je pravedan model. Mi smo to najavili u svom izbornom programu i držimo se toga. Ovaj sustav je usklađen s novim zakonom o gospodarenju otpadom koji je stupio na snagu u srpnju prošle godine, a sve jedinice lokalne samouprave morale su se s njim uskladiti, naglasio je.
Fiksni i varijabilni dio
- Taj sustav naplate vrši se kroz dvije stavke. Do sada je to bila jedna stavka. Od sad će se cijena dijeliti na fiksni i varijabilni dio, istaknuo je.
- Zagreb je jedini grad koji ide u radikalnu promjenu sustava za naplatu odvoza otpada. Odlučili smo se za najjeftiniji za građane - model putem naplate miješanog komunalnog otpada u službenim vrećicama. Ljudi će kupovati vrećice u trgovinama, a moći će to napraviti na 500 mjesta u Gradu Zagrebu, s obzirom na to da su s trgovačkim lancima sklopljeni ugovori uz doista minimalnu maržu, što građani neće ni osjetiti jer za njih vrijede cijene koje smo najavili u siječnju ove godine, rekao je.
- Tako će građani dio usluge odvoza otpada plaćati preko mjesečnih računa koji će im i dalje dolaziti iz Holdinga, ali tamo će biti samo fiksni dio. Fizičke osobe fiksni će dio plaćati 45 kuna, dok će pravne osobe i obrtnici plaćati 90 kuna. Varijabilni dio će plaćati kad će kupovati vrećice u trgovinama. Koliko će odlagati komunalnog otpada, toliko će kupovati vrećica, jer nikako drugačije neće moći odložiti komunalni otpad, isključivo će morati biti u vrećicama, naglasio je.
Za kršenje pravila predviđene kazne
Za građane koji će kršiti nova pravila, odnosno ako miješani komunalni otpad neće odlagati u ZG vrećice i ako će kontaminirati odvojene sirovine, predviđene su kazne, koje će provoditi Čistoća i komunalni redari.
- Ako će dolaziti do kršenja tih pravila, tu su predviđene zakonski definirane kazne. Isto tako će Čistoća, ali i komunalni redari Grada to provoditi. Kazne su posebice predviđene za neodlaganje komunalnog otpada u standardiziranim vrećicama te kad se kontaminiraju vrijedno odvojene sirovine. Znači, kad jedan od susjeda, drugim susjedima uništi trud koji su uložili. Odvojeni papir uništi s mesom ili slično i vrijednu sirovinu učini bezvrijednom, istaknuo je.
- Vrećice od 10 l u pakiranju od 10 komada stajat će 20 kuna, a više nije dopušteno odlagati miješani komunalni otpad u bilo kojim drugim vrećicama, objasnio je Tomašević.
- Vrećica od 10 l stajat će 2 kn, od 20 l 4 kune, a dolaze u pakiranjima po 10. Vrećice za biootpad će se i dalje nastaviti dijeliti po kućanstvima, dok je plastiku dopušteno odlagati u bilo koju plastičnu vrećicu, dodao je.
Građani su prijavili 5000 lokacija koje će Grad provjeriti mogu li se staviti spremnici unutar zgrada, a također će se postavljati boksevi za spremnike koji se nalaze na javnim prostorima.
Najavljeno je da će se dijeliti leci koji sadržavaju sve o novom sustavu naplate odvoza otpada, otvorit će se i web stranica, a od petka građanima je na raspolaganju telefon za informacije 01/6420-889.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!