Učiteljica: Korištenje mobitela ometa pozornost i kvalitetu nastave

05.09.2025.

08:58

Autor: Pe.F./Studio 4/HRT

Korištenje mobitela na nastavi
Korištenje mobitela na nastavi
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Početak nove školske godine u ponedjeljak za zagrebačke osnovnoškolce mogla bi obilježiti potpuna zabrana korištenja mobitela učenicima tijekom nastave, ali i za vrijeme školskog odmora - preporuka je to Grada Zagreba. Svrha je preventivno zaštiti mentalno zdravlje djece tijekom nastave. Ranije provedene anketa potvrdile su kako 85 posto ravnatelja i nastavnika kao i roditelja učenika podržava takvu odluku.

O zabrani korištenja mobitela u školama u emisiji HTV-a Studio 4 govorila je učiteljica Marija Veronkica Cvjetković.


- Ovo je problem koji se pojavljuje dugi niz godina u zagrebačkim školama, ali i u svim školama diljem Hrvatske, Europe i svijeta. Znamo da je Zapad već odustao od mobitela, kaže Cvjetković.


Međutim, ono što je za nju iznenađujuće jest da ovo nije preporučilo njihovo resorno ministarstvo koje je, kako kaže, svjesno problema s kojim se škola nosi.


- Naš ministar se susreće s ravnateljima, ne vjerujem da ravnatelji nisu imenovali problem. Čudi me da ministarstvo tako sporo reagira s obzirom da i mi na stručnim skupovima govorimo da imamo problem i da se on do sada rješavao individualno, ovisno o školi, ravnateljima i učiteljima, ističe učiteljica.


Unatoč tome što je većina zadovoljna ovim prijedlogom o zabrani korištenja mobitela u školama, manji dio roditelja nije. Zabrinuti su kako će se im djeca javiti u slučaju nekih dramatičnih situacija.

- Djeca su u školi "pokrivena", kada je dijete u školi, za njega odgovaraju djelatnici obrazovne ustanove. U slučaju izvanredne situacije, roditelj može nazvati školu i dobiti informaciju. U slučaju da je dijete bolesno ili da ima neki drugi problem, naravno da će se napraviti iznimka, ali nema potrebe da djeca tijekom nastave koriste mobitel, tvrdi Cvjetković.


Dugi niz godina škole imaju problem s korištenjem mobitela. Učiteljica navodi razne negativne učinke koje mobitel ima na djecu, među kojima ističe kako je najveći gubitak kratkoročne pozornosti.


- Ja sam učiteljica razredne nastave, s malom djecom je lako, međutim kolege su u srednjoj školi imali ogromnih problema. Mobitel odvlači pažnju. Djeca inače imaju problema s kratkoročnom pažnjom, a kada još gledaju u mobitele, to postane nepodnošljivo. Neki su i tijekom nastave gledali u mobitel i tu se gubi kvaliteta nastave, govori Cvjetković.


Osim toga navodi kako previše informacija s mobitela dodatno utječu na djetetovu pozornost.


- Sadržaji koji su na mobitelu, nažalost, nisu primjereni, nisu dobri, negativno utječu na kratkoročnu memoriju i djeca u konačnici imaju ogromnih problema s pamćenjem i memoriranjem sadržaja, zaključuje učiteljica.


Cijeli razgovor pogledajte u nastavku:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!