Unatoč velikom broju turista, ugostitelji bilježe manju potrošnju nego lani

21.09.2025.

19:34

Autor: Senka Mošnja/M.Z./Dnevnik/HRT

Ovoga su se ljeta mnogi ugostitelji žalili da turisti troše manje nego lani. Sezona još traje, u zemlji je i dalje gotovo pola milijuna gostiju. Hoteli i kampovi u Istri još su dobro popunjeni, a nisu prazni ni restorani i kafići.

U istarskim kampovima - kao da je početak kolovoza. Kampisti kažu kako smještaj nije poskupio, ali trgovački lanci jesu. 

- Cijene u marketima jako su narasle, tako je bilo i u Nizozemskoj kada smo dobili euro, sve je dvostruko poskupjelo, kazala je turistica iz Nizozemske.

U Rovinju su svi hoteli puni, u kafićima nije lako pronaći slobodan stol, a ni tržnica nije prazna unatoč visokim cijenama. 

- Cijene su dvostruko veće nego u Minhenu. Masline u maloj tegli platili smo 10 eura, u Njemačkoj su oko 5 ili 6 eura, rekao je turist iz Njemačke.

Na slabiju potrošnju upravo gostiju iz Njemačke, u kojoj vlada recesija, ljetos su se često žalili ugostitelji. 

- Da, mrvicu su oni malo pripazili, ali evo već rujan donosi daleko bolje brojke. Malo su nas nadgledali, ali mi smo im vratili povjerenje i evo ih opet u rujnu, ustvrdio je predsjednik Ceha ugostitelja Istre Stanislav Briškoski.

Restorani dobro posluju i u Medulinu iako ih isti gosti ne posjećuju svaki dan. 

- Svaki treći dan večeramo vani, uglavnom kuhamo u apartmanu. Cijene su normalne, kao u Njemačkoj, rekao je turist iz Njemačke.

Podaci pokazuju da je turistička potrošnja u Istri veća nego lani za oko 6 posto. 

- U prvih 8 mjeseci ove godine vrijednost fiskaliziranih računa u sektoru turizma Istre iznosila je 1,25 milijardi eura. U odnosu na isto razdoblje prošle godine to je za gotovo 77 milijuna više, kazala je poslovna tajnica HGK - ŽK Pula, Ticiana Trišt Kožljan.

- Mislim čak da je profit puno veći ove godine nego prijašnjih godina. Samo što su se ove godine jako povećale cijene nabave robe i cijene komunalnih usluga, radnika i svega ostalog usput. Tako da će zarada na kraju biti tu negdje kao prošle godine, zaključuje ugostitelj iz Medulina Stipo Knežević

I tek će tada ugostitelji vidjeti hoće li i u kojoj mjeri moći izdvojiti za poboljšanje kvalitete usluge svojih objekata, bez čega ne mogu očekivati još bolje rezultate.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora