LNG terminal u Omišlju na otoku Krku prvog je dana ove godine počeo s tržišnim poslovanjem. Terminal za ukapljeni plin, prvi u Hrvatskoj, svoje je kapacitete već rasprodao za iduće 3 godine.
17:14 / 24.01.2021.
Autor: HRT
Objavljeno: 24.01.2021., prije 1 godinu
Autor: HRT
LNG terminal u Omišlju na otoku Krku prvog je dana ove godine počeo s tržišnim poslovanjem. Terminal za ukapljeni plin, prvi u Hrvatskoj, svoje je kapacitete već rasprodao za iduće 3 godine.
Ekipa HRT-a provjerila je kako teče suživot ovog strateškog projekta i lokalnog
stanovništva.
Nakon dugogodišnjih priprema, polemika i dubioza, u Omišlju
je izgrađen terminal za ukapljeni prirodni plin, a Vlada Republike Hrvatske
uvrstila ga je u projekte sa strateškim značajem. S obzirom na njegovu važnost i
za ostale zemlje, Europska komisija Hrvatskoj je dodijelila više od stotinu
milijuna eura. Sva uložena sredstva bit će opravdana, kaže direktor poduzeća LNG
Hrvatska.
- Pa prema prodaji kapaciteta, mi smo ga 3 godine 100 posto
rasprodali. Naredni period je dovoljno rasprodan da možemo poslovati na
komercijalnim osnovama, tako da će posla biti, rekao je Hrvoje
Krhen, direktor poduzeća LNG Hrvatska.
Prvi tanker već je stigao
iz Sjedinjenih američkih država. Idući se očekuje do kraja ovoga mjeseca. Čemu
konkretno terminal služi?
- Prvenstveno vam služi za prihvat ukapljenog
prirodnog plina koji na terminal dolazi s LNG tankerima koji ukapljeni prirodni
plin prevoze i prilikom dolaska na terminal obavljanju pretakanje na FSRU brod
LNG Croatia. Na samom brodu u jedinici za uplinjavanje ili regasifikaciju
obavlja se preobrazba iz ukapljenog prirodnog plina u plinovito stanje i dalje
preko pretakačkih ruku na pristanu i plinovoda spaja se transportnim plinskim
sustavom RH, pojasnio je Ivan Fugaš, komercijalno-tehnički
direktor poduzeća LNG Hrvatska.
Prirodni plin ne dobavlja se samo za
potrebe našeg, nego i inozemnog tržišta, pa se u javnosti spekulira da je
terminal izgrađen upravo kako bi veće koristi od njega imale druge europske
države.
- Ako gledamo da li je to potrebno više zemljama u okruženju ili
nama, činjenica je da bi trebali biti zadovoljni, ako treba zemljama u okruženju
jer ćemo onda koristiti naše transportne plinovode, a što će za posljedicu imati
niže transportne troškove i za građane u RH. To je u konačnici niža cijena
plina, naglasio je doc.dr.sc. Dalibor Pudić, predsjednik
Hrvatske stručne udruge za plin.
Proizvodnja plina u Europi opada, uvoz
je bitan. U Europi postoji 37 LNG terminala, u izgradnji je njih sedam, a u
planu izgradnje 21.
- Cijela Europa se okreće LNG terminalima upravo iz
razloga jer je veliki broj ponuđača, odnosno proizvođača LNG plina i onda s te
strane dolazimo u situaciju da je velika ponuda koja snižava cijenu, govori
Pudić.
U perspektivi će, prema tome, i hrvatskim građanima cijena plina
biti niža.
Možda će ta informacija umiriti mještane Omišlja na otoku
Krku, uz čije je kuće terminal izgrađen. Puno je prigovora i žalbi bilo na buku
koju je terminal proizvodio u svojoj probnoj fazi.
Problemi su, nadaju
se, iza njih jer živjeti, ali i raditi se mora. Teže je doduše razvijati turizam
i živjeti uz postrojenja. Ali nije nemoguće.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora